بوشهر بندری خاص با ظرفیت‌های ویژه

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نمره قابل قبول بنادر استان بوشهر در شاخص های مختلف، در سال گذشته، تاکید کرد: برای دوچندان کردن ظرفیت های بندری و دریایی استان بوشهر، در راستای توسعه دریامحور در سال جاری، باید نگرش جدیدی در بنادر این استان اتخاذ شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در نشست هم اندیشی روسای بندری استان بوشهر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: برای رونق بخشی به فعالیت‌های بنادر استان بوشهر نگاهی مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریامحور در این استان است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حوزه آموزش نیز با بهره‌گیری از تجارب و تخصص کارکنان سازمان برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح کارکنان در نظر گرفته شده است.

 مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر نیز در این نشست گفت: با هدف حمایت لجستیکی و پشتیبانی از عملیات تخلیه بارگیری در بندر بوشهر، دهکده لجستیک در این بندر راه‌اندازی می‎‌شود.

محمد شکیبی نسب توضیح داد: تاکنون سه محدوده برای راه اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش‌بینی شده که با بهره‌گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به شمار می رود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه ای از این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه ساز رونق بیش از پیش فعالیت های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون عمده بنادر بوشهر نیاز مبرم به توسعه فضای انبار و بارانداز دارند؛ چراکه در کمبود فضا زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته است.

شکیبی نسب ادامه داد: در سال گذشته میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی از بندر بوشهر وارد کشور شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و بویژه پذیرش کشتی های زیر 30 هزار تن است.

در این نشست روسای بنادر گناوه، دیر و دیلم دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را در جهت پویایی هر چه بیشتر فعالیت های بندری ارائه کردند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.