لیست اکسسوری کابینت واجب برای آشپزخانه

وجود نظم و زیبایی یکی از فاکتورهای مهم برای آشپزخانه می باشد. در گذشته آشپزخانه‌ها به صورت سنتی طراحی می‌شد و فضای داخلی آن نسبتاً به هم ریخته بود؛ به همین دلیل افراد دوست داشتند آشپزخانه‌های بزرگتری داشته باشند تا از تعداد کابینت بیشتری بهره بگیرند. این روزها به دلیل افزایش فرهنگ آپارتمان نشینی، آشپزخانه‌ها کوچک‌تر شده‌اند؛ در نتیجه برای نصب کابینت، فضای کمتری وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛یک راهکار عالی برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه و ایجاد نظم در چیدمان آن، استفاده از یراق و اکسسوری های مختلف است که با کمک آنها می‌توانید آشپزخانه‌ای زیبا و منظم‌تر داشته باشید.

اکسسوری کابینت چیست؟

اکسسوری‌ها تجهیزات کمکی هستند که به افراد کمک می‌کنند تا ضمن داشتن آشپزخانه شیک، وسایل زیادی را در داخل کابینت جای دهند. بنابراین افراد دیگر وسایل اضافی را روی کانتر قرار نمی‌دهند و اکثر وسایل آشپزخانه به راحتی در جای خود به صورت مرتب و منظم قرار می‌گیرد. برای مثال اگر اکسسوری جاقاشق چنگالی را داشته باشید، به راحتی می‌توانید قاشق و چنگال‌ها، ملاقه و کفگیر و… را در آن جای داده و به صورت منظم بچینید و هر وقت به آن احتیاج داشتید به سادگی وسیله مد نظر را پیدا کنید. اکسسوری‌ واجب برای آشپزخانه انواع مختلفی دارد و کار کردن با آنها حضور در فضای آشپزخانه، آشپزی را برایتان لذت بخش‌تر می‌کند. در ادامه مطلب می‌خواهیم چند مورد از مهمترین آنها را معرفی کنیم.

لیست اکسسوری کابینت واجب برای آشپزخانه

اکسسوری سطل زباله کابینت

یکی از لوازمی که باید در مکان مناسبی در آشپزخانه قرار بگیرد، سطل زباله است؛ چرا که روی زیبایی آشپزخانه تاثیرگذار است. شما با کمک اکسسوری سطل زباله می‌توانید به راحتی آشغال‌های خود را تفکیک کرده و جایگاه مناسبی را برای سطل زباله آشپزخانه خود در نظر بگیرید. پیشنهاد ما استفاده از سطل زباله دوقلوی ریلی می‌باشد؛ به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی کشوی کابینت خود را کشیده و زباله‌ها را درون سطل بیندازید؛به گونه‌ای که دست شما کمترین تماس را با آلودگی داشته باشد. ضمناً می‌توانید از سطل زباله‌های چرخشی نیز بهره بگیرید. البته استفاده از مدل‌های مختلف سطل زباله بستگی به فضای کابینت شما دارد. برخی از افراد از چند سطل زباله کوچک برای انواع و اقسام زباله‌های خشک و تر استفاده می‌کنند که این کار در صورتی امکان پذیر است که فضای کابینت به اندازه کافی، بزرگ باشد. اکسسوری سطل زباله کابینت را می توان یک اکسسوری کابینت واجب و ضروری برای آشپزخانه معرفی کرد.

اکسسوری سبد کابینتی

یکی از اکسسوری‌هایی که در نظم دهی به کابینت‌ها نقش موثری را دارد، سبد کابینتی می‌باشد که به شما کمک می‌کنند با چیدن انواع و اقسام وسایل در داخل آنها نظم و ترتیب زیادی در آشپزخانه شما برقرار گردد. میتوانید از انواع اکسسوری‌های سبد شکل درون کابینت‌ها استفاده کرده تا همه فضای موجود در کابینت مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب حتی کابینت‌های کنج آشپزخانه نیز با طراحی سبد کابینتی، بهترین کاربری را خواهند داشت.

اکسسوری سبد کابینتی در دو نوع ایستاده و زمینی وجود دارد که سبد کابینتی ایستاده به نام سوپر مارکت نیز شناخته می‌شود و معمولاً در کنار یخچال دارد که از آن برای نگهداری انواع و اقسام حبوبات و سایر وسایل استفاده می‌شود. سبد کابینتی زمینی نیز برای جای دادن مواد شوینده و انواع و اقسام بطری‌ها، حبوبات، خشکبار، روغن و حتی سیب زمینی و پیاز و سایر وسایل مصرفی آشپزخانه استفاده خواهد شد.

لیست اکسسوری کابینت واجب برای آشپزخانه

اکسسوری نظم دهنده قاشق و چنگال

برای بالا رفتن کارایی در آشپزخانه، اکسسوری‌هایی در اطراف سینک قرار داده می‌شود تا ضمن افزایش نظم، فضای زیباتری را نیز به آن ناحیه ببخشد؛ به عنوان مثال مجهز کردن کابینت به نظم دهنده های قاشق و چنگال یکی از مواردی است که می‌توانید با آن  کابینت زیر سینک را نظم دهید. جاقاشقی ‌چوبی نیز یکی از اکسسوری‌های بسیار زیبا و مناسب برای آشپزخانه‌های مدرن بوده که نصب آن داخل کابینت، تاثیر زیادی روی زیبایی و مرتب بودن داخل کابینت دارد. شما می‌توانید انواع قاشق و چنگال و کارد را داخل آن قرار داده و هر وقت که احتیاج داشتید، به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

اکسسوری مخصوص درب کابینت

همانطور که گفتیم اکسسوری‌ها برای این طراحی می‌شوند که از فضای کوچک استفاده بهینه‌ای شود. اکسسوری مخصوص درب کابینت جزء یکی از مواردی است ‌که باعث می‌شود شما استفاده بهینه‌ای را از فضای داخلی کابینت داشته باشید. می‌توانید با نصب این اکسسوری ها روی درب داخلی کابینت، وسایلی مانند درب قابلمه‌ها، انواع تخته‌ها و کیسه‌ها را روی آن جای دهید و ضمن دسترسی راحت، بهترین بهره را از آن بگیرید.

اکسسوری برای جا ادویه و روی سینک

بانکه ها و جای ادویه‌جات، جایگاه مهمی در آشپزخانه و آشپزی دارند و جزء وسایلی هستند که تنوع بسیار زیادی داشته و همیشه باید در دسترس باشند. انواع اکسسوری‌های مربوط به این لوازم وجود دارد که می‌تواند نظم خوبی به آنها داده؛ به گونه‌ای که ضمن افزایش زیبایی، به راحتی در دسترس قرار گیرند.

همچنین استفاده از آبچکان رومیزی کنار سینک نیز یکی از مواردی است که می‌توانید با کمک آن فضای اطراف سینک را زیباتر و مرتب‌تر کنید؛ بدین ترتیب زمانی که ظرف‌ها شسته می‌شوند در آنجا قرار داده خواهند شد و  کمک جریان آزاد هوا، خشک می‌شوند. همچنین می‌توانید از اکسسوری‌های قلابی و آویز برای جا دادن وسایلی مانند لیوان و فنجان در اطراف سینک استفاده کنید.

اکسسوری پریزهای توکار

با توجه به اینکه امروزه لوازم برقی بسیار متنوعی  در بازار وجود دارد و تعداد زیادی از آنها مورد استفاده در آشپزخانه هستند؛ در نتیجه می‌توان با داشتن پریزهای برق بیشتر در آشپزخانه، به راحتی از این وسایل استفاده کرد و نمای ظاهری آشپزخانه را نیز مرتب و منظم نگه داشت؛ لذا اکسسوری پریز توکار در این زمینه بسیار کمک کننده است.

لیست اکسسوری کابینت واجب برای آشپزخانه

اکسسوری های کنج

معمولاً گوشه‌هایی از آشپزخانه که به شکل L یا U هستند به گوشه‌های غیر قابل دسترس تبدیل شده و کاربری خاصی ندارند؛ اما خوشبختانه اکسسوری‌های زیادی برای چنین کابینت‌هایی طراحی شده است. به عنوان مثال اکسسوری‌هایی مثل مجیک کرنر، سبد لمنز، روو و کروسل بسیار کاربردی بوده و به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی وسایل مختلف را درون کابینت‌های کنج جا دهید و بدون اینکه احتیاج به این باشد که تا انتها در کمد یا کابینت خم شوید، به وسایل دسترسی پیدا کنید. اکسسوری‌های کنج جزء محبوب‌ترین اکسسوری‌های آشپزخانه بوده؛ زیرا معمولاً فضایی را که اکثر افراد فکر می‌کنند غیر قابل استفاده است، در دسترس قرار می‌دهد.

خرید اینترنتی اکسسوری کابینت

جهت خرید اکسسوری کابینت به صورت اینترنتی می توانید با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی مجاز یراق آلات و اکسسوری کابینت مانند فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق بهترین محصول را انتخاب و خریداری نمایید.

جمع‌بندی

یکی از بزرگترین مشکلات افراد، خصوصاً بانوان خانه‌دار این است که وسایل آشپزخانه خود را به صورت منظم و مرتب بچینند و فضای کافی در آشپزخانه داشته باشد. معمولا اکثر بانوان از کمبود جا در آشپزخانه شکایت می‌کنند. استفاده از اکسسوری‌های آشپزخانه تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است و باعث شده است تا وسایل آشپزخانه حتی با وجود فضای کمتر، به بهترین نحو ممکن چیده شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.