سرای ایرانی کالای معیوب فروخته شده را پس نگرفت

 حجم نارضایتی از فروشگاه های بزرگ مانند سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی روز به روز در حال گسترش است. کافیست سری به صفحه اینستاگرام این مجموعه ها بزنید و تا قبل از اینکه نظرات منفی حذف شود، میزان نارضایتی مردم از این فروشگاه ها را بررسی کنید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ به نظر می‌رسد گسترش مدیا مارکت‌ها در ایران نه تنها کمکی به ایجاد رضایتمندی در مشتریان نکرده بلکه به دلیل عدم نظارت بر فعالیت این فروشگاه‌ها، حجم نارضایتی مشتریان را نیز افزایش داده است. آنطور که یکی از مشتریان ناراضی سرای ایرانی به تحریریه «ال کا ایران» خبر داده است، سرای ایرانی کالای معیوب فروخته شده به مشتری را پس نمی‌گیرد.

یکی از مشتریان ناراضی سرای ایرانی در این باره گفت : در تاریخ  26 تیرماه سال جاری یک عدد ساعت هوشمند از سرای ایرانی به مبلغ  15 میلیون تومان خریداری کردم تا به عنوان کادوی تولد به همسرم هدیه کنم. پس از خرید، پلمپ گارانتی را در سرای ایرانی باز کردیم اما برای اینکه جعبه را پیش از هدیه دادن باز نکنیم، به پلمپ جعبه دست نزدیم.

وی ادامه داد : چند روز بعد در یک رستوران ساعت هوشمند خریداری شده را به همسرم هدیه دادم و از آنباکس کردن کالا در همان لحظه فیلم تهیه کردم که فیلم برای رسانه شما ارسال شده است. پس از باز شدن جعبه متوجه چن نکته شدیم. ما به نیت اپل واچ سری 7 این محصول را خریداری کردیم و روی جعبه هم مشخص است که سری 7 بوده اما بعد از باز کردن جعبه متوجه شدیم که سری 7 نیست!!!

این مشتری ناراضی سرای ایرانی گفت : نه تنها سری 7 اپل واچ نبود، بلکه کالا معیوب بوده و کار نمی‌کرد. شارژر به محصول نمیخورد. با سرای ایرانی تماس گرفتیم و متوجه شدیم که سرای ایرانی کالا را پس نمیگیرد. کالای معیوب خریداری شده از سرای ایرانی را به تعمیرات بردیم و متوجه شدیم که محصول تقلبی است.

وی افزود : به سرای ایرانی مراجعه کردیم. مدیران مجموعه در ابتدا به هیچ وجه زیر بار خرابی و معیوب بودن کالا نرفتن. بعد از پیگیری های زیاد ما را به بازرگانی که شهر لوازم خانگی این کالا را از آنجا خریده بود پاس دادند. بازرگانی هم قبول نکرد و گفت سرای ایرانی باید کالای معیوب را پس بگیرد. به اتحادیه موبایل در خیابان حافظ رفتیم که آنجا هم پاسخی جز اینکه “به ما مربوط نیست، بروید اتحادیه قم” دریافت نکردیم. با اتحادیه قم نیز تماس گرفتیم که عزیزان در آنجا هم به ما گفتند ” به ما ربطی ندارد، بروید دادسرا شکایت کنید”

حجم نارضایتی از فروشگاه های بزرگ مانند سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی روز به روز در حال گسترش است. کافیست سری به صفحه اینستاگرام این مجموعه ها بزنید و تا قبل از اینکه نظرات منفی حذف شود، میزان نارضایتی مردم از این فروشگاه ها را بررسی کنید.

حال این پرسش مهم مطرح است که چرا هیچ شخص یا نهاد نظارتی پاسخگو نیست؟ تکلیف ضرر و زیان مالی خریداران این فروشگاه چیست؟ چه کسی وظیفه نظارت داشته و باید پیگیر رفع مشکلات مردم شود؟

بر اساس قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بخش وظایف‌عرضه‌کنندگان کالا و خدمات در قبال حقوق مصرف‌کنندگان، ماده 2 می‌گوید ” اگر موضوع معامله جزئی (عین معین) باشد مشتری می‌تواند معامله را فسخ کند یا ارش کالای معیوب و سالم را مطالبه کند و فروشنده موظف است پرداخت کند.”

در این شرایط فروشنده کالا باید پول دریافت شده از مشتری را تمام و کمال و بدون هیچ کسری به مشتری بازگرداند. بر اساس همین قانون، فروشگاه سرای ایرانی یک تخلف آشکار کرده و باید پاسخگو باشد.

بیشتر از سرای ایرانی بدانید

سرای ایرانی یکی از هایپرمارکت های لوازم خانگی در ایران است که مطمئنا به واسطه تبلیغات گسترده نام ان به گوش شما خورده است. اما شاید کمتر کسی نگاه موشکافانه به پیدایش این فروشگاه ها و عملکرد آن ها در سال های اخیر داشته است. این که سرای ایرانی چه قدر در انجام تعهدات خود پای بند بوده و یا خرید از این هایپرمارکت به نفع خریدار است یا خیر ؟ سوالی است که بی جواب مانده است

هدف از پیدایش هایپرمارکت ها حذف واسطه، عرضه کالای ارزان، ارائه خدمات رفاهی بهتر و همچنین دسترسی مردم به تنوع بالایی از محصولات عنوان شده است اما باید دید که مراکزی مانند سرای ایرانی تا چه حد برای تحقق این اهداف گام برداشته اند، برای آشنایی بیشتر با این هایپرمارکت در ادامه قصد داریم تا ضمن معرفی سرای ایرانی به سوالات رایج مشتریان که در ادامه لیست شده پاسخ دهیم.

  • سرای ایرانی تلویزیون
  • قیمت موبایل در سرای ایرانی قم
  • فروش اینترنتی سرای ایرانی
  • سرای ایرانی خودرو اقساطی
  • شرایط اقساطی سرای ایرانی ۱۴۰۱
  • فروش اقساطی موبایل سرای ایرانی
  • قیمت محصولات سرای ایرانی قم
  • خرید از سرای ایرانی
  • سرای ایرانی اصفهان کجاست

درباره سرای ایرانی

سرای ایرانی از سال 1394 در قم با هدف فروش و ارائه لوازم خانگی، فرش و مبلمان آغاز به کار کرد و از سال 1399 با گسترش فضای فروشگاهی خود به بیش از 50 هزار متر مریع توانست تا تنوع محصولات خود را بیشتر کند.

راهنمای خرید از سرای ایرانی

سرای ایرانی در حال حاضر محصولاتی مانند فرش ماشینی و دستباف، موکت، لوستر و لوازم روشنایی، لوازم خانگی، کالای دیجیتال و مبلمان عرضه می کند که اگر تمایل به خرید از سرای ایرانی دارید، در این بخش تلاش شده تا اطلاعات جامعی از این فروشگاه در اختیار شما قرار دهیم.

چگونه دلار و یورو تقلبی را تشخیص دهیم؟

فروش حضوری سرای ایرانی

این هایپرمارکت در حال حاضر سه شعبه در شهرهای قم، کاشان و اصفهان دارد که شعبه اصلی آن واقع در قم، بلوار خدا کرم و نبش کوچه سیزدهم بوده و آدرس شعبه کاشان، میدانگاه آقا، مجمتع نگین است.

سرای ایرانی اصفهان کجاست

با توجه به تبلیغات این هایپرمارکت و افتتاح شعبه اصفهان طبیعی است که سوالاتی مانند سرای ایرانی اصفهان کجاست ذهن مشتریان به ویژه اصفهانی ها را درگیر کند.

شعبه اصفهان سرای ایرانی در آبشار سوم، شهرک شهید کشوری واقع شده که مشتریان می توانند همه روز از ساعت 9 الی یک بامداد از آن بازدید کنند.

فروش اینترنتی سرای ایرانی

فروش اینترنتی از سرای ایرانی امکان پذیر شده است و مشتریان می توانند با مراجعه به سایت این مرکز خرید کالای خود را سفارش داده و آن طور که در سایت این شرکت آمده، ارسال کالا به سراسر رایگان است.

قیمت محصولات سرای ایرانی قم و سایر شعبه ها

قیمت کالا امروزه و با توجه به گرانی های اخیر در بازار لوازم خانگی به یکی از فاکتورهای اصلی هنگام خرید تبدیل شده است.آن طور که این هایپر کالاها مدعی شده اند به دنبال عرضه کالای ارزان و بدون واسطه به مشتریان هستند که البته صحت و درستی این موضوع باید بررسی شود.

با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که بسیاری از مخاطبان در مورد قیمت محصولات سرای ایرانی قم و سایر شعبه ها سوالاتی مطرح کردند و به دنبال اطلاعاتی نظیر قیمت موبایل در سرای ایرانی قم یا قیمت لباسشویی در سرای ایرانی و سایر محصولات هستند.

متاسفانه در سایت سرای ایرانی اطلاعات زیادی از مدل ها، برندها یا مواردی مانند قیمت موبایل در سرای ایرانی قم یا قیمت لباسشویی اشاره نشده و افرادی که امکان مراجعه حضوری ندارند، نمی توانند به راحتی خرید اینترنتی از سرای ایرانی ثبت کنند.

به طور کلی در مورد فروش اینترنتی از سرای ایرانی و شرایط آن توضیحاتی در سایت درج نشده و تنها اشاره شده که ارسال کالا به صورت رایگان است.

شرایط اقساطی سرای ایرانی ۱۴۰۱

یکی از امکاناتی که این هایپر مارکت برای خریداران امکان پذیر کرده، خرید اقساطی است و به همین دلیل در مطلب از سرای ایرانی چه می دانیم؟ به شرایط اقساطی سرای ایرانی ۱۴۰۱ اشاره شده است.

در سایت این مرکز بخشی با عنوان شرایط اقساط وجود دارد که برای راحتی مخاطبان جدول شرایط اقساطی سرای ایرانی ۱۴۰۱ گرداوری شده تا مشتریانی که بابت فروش اقساطی موبایل سرای ایرانی یا سایر محصولات سوال دارند، پاسخ خود را دریافت کنند.  اخیرا سرای ایرانی خرید خودرو اقساطی را امکان پذیر کرده که شرایط آن در سایت سرای خودرو درج شده است.

شرایط اقساطی سرای ایرانی ۱۴۰۱

ممکن است شما دوست داشته باشید
19 نظرات
  1. حجت اله می گوید

    سلام در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۰ نزدیک ۳۰ میلیون تومان از جمله فرش از سرای ایرانی اصفهان خرید کردم کمی چای روی فرش ریخت و با آب نرفته و لکه گرفت کارشناس سرا آقای غلامی آمدند منزل و با اسپری هم نرفت گفتند موضوع را به قم ارجاع می کنیم حال قم می گوید ما فرش را سالم تحویل دادیم و مسوولیت نداریم آیا این است مشتری مداری و مدیریت کاش سرای اصفهان استقلال داشت یا قم جواب سر بالا نمی دادند شماره خرید ۴۲۲۶۰۳ است لطفا ضمن برخورد با قصور کارشناسان جوابگوی قم تذکر دهید

  2. منصور می گوید

    خدا لعنت کند هر کسی رو که این سرای ایرانی رو آورد اصفهان و با تبلیغات دروغینی که کردند سر بنده کلاه گذاشتند و حدود سه ماهی هست که مبل سفارش دادیم و پول پیش دادم و دوتا قسط هم دادم ولی هنوز مبل بهم تحویل نداده اند و هیچ کسی هم رسیدگی نمیکنه و هیچ کجا هم نمیشه شکایت کرد فقط میتونم لعنت بفرستم بر اون کسی که این بلا رو سر ما آورد تو این شرایط بد اقتصادی

  3. حجت اله می گوید

    سلام در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۰ نزدیک ۳۰ میلیون تومان از جمله فرش از سرای ایرانی قم خرید کردم کمی چای روی فرش ریخت و با آب نرفته و لکه گرفت کارشناس سرا آقای غلامی آمدند منزل و با اسپری هم نرفت گفتند موضوع را به قم ارجاع می کنیم حال قم می گوید ما فرش را سالم تحویل دادیم و مسوولیت نداریم آیا این است مشتری مداری و مدیریت کاش سرای اصفهان استقلال داشت یا قم جواب سر بالا نمی دادند شماره خرید ۴۲۲۶۰۳ است لطفا ضمن برخورد با قصور کارشناسان جوابگوی قم تذکر دهید

  4. محمد می گوید

    پیگیری تعطیل!
    تختواب و کنسول من رو آوردن،
    خودم از ماشین آوردم پایین!خودمم کارگر گرفتم تا ببرمش داخل منزل!
    درصورتی که بهم گفته بودن اگه کارگر لازم دارید،بگید.منم گفتم لازم دارم و هزینه‌ش رو هم میدم.ولی فقط یه راننده آمده بود که باهم دوتایی تخت و کنسول و مبلمان رو ببریم بالا!
    هیچی دیگه! ساعت ۹/۳۰شب وسایل رو آوردن و چون کارگر همراهشون نبود،تا ساعت ۱۲شب طول کشید تا به زور کارگر پیدا کنیم!

    مبلی هم که پایه‌ش شکسته بود،هیچکس گردن نگرفت!
    نه باربری!نه خوده سرای ایرانی.
    گردن همدیگه مینداختن.

    بهرحال اگه پول اضافه دارید،برید بریزید دور بهتر از سرای ایرانیه

  5. مهدی می گوید

    از سرای ایرانی فرش گرفتم اصلا راضی نیستم کیفیت پایینی دارنداصلا خرید نکنید پشیمون میشید
    فرش کرم رنگ گرفتم بعضی جاهاش نخ های مشکی و قهوه ای قاطی طرح دارند
    تماس گرفتم گفتن این خطاها عادی هست
    درصورتی که چنین چیزی برای محصولات بی کیفیت هست نه کارخانه های معتبر

  6. اسماعیل شهرانی می گوید

    سرای ایرانی یک کلاهبردار و متقلب بزرگه از مسئولین قضایی مربوطه درخواست داریم هر چه سریعتر نسبت به تخلفات این مرکز کلاهبرداری اقدام قانونی کنند. من دو تخته فرش گرفتم اولا قرار بود سه روزه تحویل بدن و هزاربار تاکید کردم عجله دارم که هشت روز طولش دادن دوما یه رنگ متفاوت فرستاده و اصلا هم جوابگو نیست. عزیزان من اگه از کار و زندگی زدم و صد میلیون هزینه کردمم پای شکایت و بستن این مرکز کلاهبرداری وایستادم لطفا افراد زیان دیده برای طرح شکایت با بنده تماس بگیرند ایمیل من esssh1990@gmail.com

  7. پناهی می گوید

    ۱۲۰ میلیون از این خراب شده خرید کردم
    انقدر زنگ زدم ۲۰ سال از عمرم کم شد
    خدا ازتون نگذره
    تا پول و چک رو نگرفتن تا کمرررر برات خم میشن، وقتی گرفتن دیگه نمیشناسنت
    اپراطور هاشون هم میخوان بخورنت حساب و کتاب هم سرشون نمیشه! یه مشت بی سواد جمع کردن

  8. مینو لیدی می گوید

    با سلام به خدا رفتن به سرای ایرانی فقط اتلاف وقت و بنزین هستش تهویه بد اجناس کیفیت پایین برای میز تلویزیون رفتم مدلها بد زده دار و،،،، و گرون

  9. دریا می گوید

    بیست روز قبل عید مبل خریداری کردم الان برج 2 شده و هنوز مبل ب دستم نرسیده هر چی زنگ میزنم پیگیر شدم این هفته و اون هفته میگن این چ وضعشه خواستم پس بدم پولمو پس بگیرم اصلا نذاشتن
    خوب مشخصه سود هنگفتی براشون داره چراپس بگیرن، تا حالا تو زندگیم اینقدر پشیمون نبودم از خریدم

  10. سید مهدی حسینی می گوید

    سلام من سید مهدی حسینیم ۲/۷از سرا خرید۲۲میلیون پول نقدو بهشون دادم تا الان از خریدم منصرف شدم الان هم میگن کنسلی نداریم پولمو پس نمیدن من مثل شما نیستم میام سرا با دادادو فریاد پتشونو میریزم رو آب

  11. محسن می گوید

    واقعا فروشگاه بي خودي هست قيمت نقدي اجناس كه بسيار گران است اگر اقساط بخواهيد كه ديگه بيچاره شديد بسيار گران كارشناسان فروش براي گرفتن پورسانت مخ شما را ميزنن و بعد موقع تسويه و چك دادان هزار يك بهانه وايراد گرفته ميشه و بعد هم براي پيگيري و ارسال كالا اصلا جوابگو نيستند و شمار را به هيچ كس ارتباط نميدهند و شما ميمانيد با تعدادي اپراتور كه ميگند پيگيري ميشود

  12. حجت الله می گوید

    باسلام حجت الله حیدری هستم از تهران حدود یه ماه مونده به عبد از سرای ایرانی فرش خریدم منتها توعید انداختیم یکی دو روز که گذشت خودمون اول متوجه نشدیم مهمون که اومد گفتن این چیه یه دفعه دیدیم از تو فرش تو یه وجب جا بیست سی تا نخ به طول یه سانت زده بیرون به مرور کل فرش کم یا زیاد همین مدلی شد به سرای ایرانی زنگ زدیم بعد یه هفته کارشناس از خواب بیدار شد گفت عادی من می‌خوام بدونم واسه خونه خودتم خریده بودی عادی بود حالا دیگه مجبورم برم همونجا فرشم ببرم بزنم توسرشون آبروشونم ببرم که دیگه از این قلطها نکنند بالاخره مرگ یه بار شیون یه بار

  13. سعید می گوید

    سلام از سرای ایرانی خرید زدم چک اولی که رسید تاریخش یادم رفت وچکم برگه شد ،فرداش حساب را پر کردم وبشون اطلاع دادم که چک پاس کنند ولی پاس نکردند تا اینکه چک دومی رسید ،دومی را پاس کردند ولی اولی را پاس نکردند حضوری رفتم واطلاع دادم گفتند نقد بکش تا چکتون را براتون بفرستیم ولی نفرستادند، پیگیری کردیم گفتند باید یک ملیون بریزیدبه حساب تا لاشه چک برگردونیم .اینه کلاهبردایشون که نرن بانک چک را پاس کنند

  14. ندا می گوید

    کلاهبرداری خیلی تمیزی
    با پنبه سرتو می‌برند
    ۴میلیون پیش پرداخت دادیم بعد دوروز زنگ زدیم فسخ کنیم چون نتونستیم چک صیاد تهیه کنیم و براشون بفرستیم میگن فسخ نداریم و پس نمیدیم درصورتی که پرسیدیم گفتن مبلغ عودت داده میشه.. وحرفی از عدم فسخ نزدند
    فریب تبلیغاتش رو نخورید
    از مسئولین میخواهیم که رسیدگی کنند..

  15. حسین سلیمانی می گوید

    گول تبلیغات سرای ایرانی رو نخوریم همش دروغ هم جنساشون گرونه هم ضمانت نداره قسطی بخوای بخری باسود۳۰تا۴۰درصدحساب میکنن اگر هم معیوب باشه به هیچ وجه قبول نمیکنن

  16. محسن می گوید

    واقعا بدرد نمیخوره
    من یه لباسشویی سری جدید اسنوا خرید کردم وقتی تحویل گرفتم باز نکرد نگاه کنه دم منزل تحویل گرفتم حتی نمایندگی اومد برای نصب دید این اون چیزی که من خریدم نبود زنگ زدیم با نمایندگی به سرای ایرانی قبول نکرد که نکرد

  17. رشید می گوید

    با سلام .
    دقیقا به همین صورت هست.
    نه پاسخگویی دارن.
    نه جنس سالم تحویل دادن.
    فقط دنبال منافع خودشون هستن.
    فقط میگن ما قانون جدید خودمون رو داریم و یک جوری داره میگه به قانون کشور رو قبول نداریم.
    متاسفانه کسی هم پیگیری شکایات نیست.
    جالبه تو خود سایت خودشون هم رسیدگی به شکایات از کارکنان یا کارشناسان نیست.
    معلوم نیست به چه صورت مجوز گرفتن.
    که اینقدر شاکی هست و کسی رسیدگی نمیکنه.

  18. هاجر نظری می گوید

    با سلام بنده سه عدد فرش ،دو عدد چهار متری و یک عدد یک و نیم متری خریدم یکی از فرش های چهار متری تحویل داده نشده و گفتند تحویل باربری دادن و معلوم نیست کدام باربری .خواهشا رسیدگی بشه

  19. محمود می گوید

    سلام منم مدتی هست تخت و تشک سفارش دادم همچنان یکماهه سرکارم و ارسال نشده کلا همه را سرکار گذاشتن هیچ کسی رسیدگی نمیکنه لعنت این سرای ایرانی را

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.