دسترسی به نقشه مترویی راه‌های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد

دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور با هدف تسهیل شناسایی مسیر‌های مهم به‌ کاربران جاده‌ای به ویژه کاربران حمل و نقل عمومی و ترانزیتی در شناسایی را‌ه‌های اصلی و شهرهای میانی‌ کشور در سایت مرکز مدیریت راه‌ها فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای، منصور فخاران رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان این که این مرکز برای اولین بار اقدام به تهیه و ارائه نقشه مترویی کرده است، گفت: برای این کار ابتدا شهرهای با جمعیت بالا و یا شهرهای دارای اهمیت از نظر حمل‌ونقل شناسایی و پس از تعیین مبادی و مقاصد دارای اولویت با در نظر گرفتن میزان تردد به‌دست آمده از سامانه‌های هوشمند و در نظرگرفتن تقسیم‌بندی راه‌های کشور در نقشه پایه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام به تهیه نقشه مترویی راه‌های سراسر کشور کرده است.

فخاران افزود: در نقشه مترویی مسیر بین دو شهر به صورت خیلی خلاصه و مختصر قابل مشاهده است.

وی با اشاره به این‌که نقشه مترویی یا ترازنیت‌مپ یک نقشه توپولوژیکی شماتیکی است، گفت: این نقشه می‌تواند برای نشان دادن مسیرهای شریانی، شهرهای میانی و ایستگاه‌های درون یک سیستم حمل‌ونقل عمومی مسیر‌های اتوبوسی، تراموا، حمل‌ونقل سریع، راه‌آهن یا کشتی استفاده شود.

فخاران با بیان این‌که عملکرد اصلی نقشه‌های مترویی کمک به کاربران برای استفاده موثر از سیستم حمل و نقل عمومی است، گفت: این نقشه‌ها را می‌توان در پایانه‌های حمل‌ونقل در اختیار عموم کاربران جاده‌ای قرار داد.

به گفته رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور، بر خلاف نقشه‌های معمولی، نقشه‌های مترویی معمولاً از نظر جغرافیایی دقیق نیستند، ولی از خطوط مستقیم و زوایای ثابت استفاده می‌کنند و اغلب مسیرهای ممکن بین‌مبادی و مقاصد را نشان می‌دهند و شهرها(ایستگاهای درون شهری)موجود را به صورت فشرده نمایش می‌دهند.

گفتنی است نقشه مترویی راه‌های کشور در سایت www.141.ir قابل دسترس هموطنان است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.