امضای تفاهم نامه احداث 3 مسیر آزادراهی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و در راستای تسریع در تکمیل محورهای مواصلاتی کشور تفاهم نامه احداث 3 آزادراه کشور با مشارکت بخش خصوصی به عنوان سند دیگری از همراهی با دولت در برنامه های توسعه کشور به امضای طرفین رسید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و در راستای تسریع در تکمیل محورهای مواصلاتی کشور تفاهم نامه احداث 3 آزادراه کشور با مشارکت بخش خصوصی به عنوان سند دیگری از همراهی با دولت در برنامه های توسعه کشور به امضای طرفین رسید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از امضای تفاهم نامه همکاری در احداث 3 مسیر آزادراهی جدید در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته خبر داد و گفت: تفاهم نامه تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شمالی همدان، تفاهم نامه تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه پردیس- هراز و تفاهم نامه تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه ارومیه-تبریز با حضور وزیر راه و شهرسازی و شرکت های احداث به امضای طرفین رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی موضوع تفاهم نامه احداث آزادراه پردیس-هراز به طول 12 کیلومتر را شامل تامین منابع 70 درصد مالی مورد نیاز ساخت کل آزادراه از سوی سرمایه گذار اعلام کرد و گفت: این مشارکت در تامین منابع مالی مطالعات، طراحی، مهندسی، کنترل های کیفی، تملک اراضی و احداث کامل آزادراه در سهم مشارکت سرمایه گذار است.

وی برآورد اولیه هزینه ساخت آزادراه پردیس-هراز را بیش از 122 هزار میلیارد ریال دانست و ادامه داد: پیش بینی دقیق هزینه های اجرایی بعد از مطالعات و تصویب آن مشخص می شود و این رقم بر اساس فهرست بهای سال 1402 تخمین زده شده است.

خادمی در ادامه از امضای تفاهم نامه احداث آزادراه کنارگذر شمالی همدان خبر داد و گفت: این آزادراه با مشارکت 50 درصدی سرمایه گذار و 50 درصدی دولت احداث می شود که شامل هزینه های احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال و تاسیسات جانبی ساخت این آزادراه است.

وی طول آزادراه را 38 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: برآورد اولیه هزینه اجرای طرح 40 هزار میلیارد ریال است که رقم نهایی پس از تکمیل مطالعات و تصویب آن از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان سرمایه پذیر تعیین می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: سرمایه گذار متعهد است دو ماه بعد از اخذ مجوز هیات وزیران برای انعقاد قرارداد واگذاری و ثبت شرکت احداث آزادراه اقدامات لازم را انجام دهد.

خادمی همچنین نرخ عوارض و تعرفه های عبور از آزادراه را بر اساس مواد 34 تا 40 آیین نامه اجرایی قانون احداث اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از امضای تفاهم نامه احداث قطعات یک تا پنج آزادراه تبریز-ارومیه در این نمایشگاه با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این آزادراه با مشارکت 60 درصدی بخش خصوصی و 40 درصدی دولت اجرا می شود که شامل هزینه های مطالعات، تملک اراضی و احداث آزادراه تا مرحله بهره برداری است.

وی طول این آزادراه 136 کیلومتر و برآورد اولیه هزینه های اجرایی بر اساس فهرست بهای سال 1401 را معادل 120 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در این تفاهم نامه سرمایه گذار ملزم به تکمیل مطالعات و طراحی در یک سال و اجرای پروژه ظرف مدت سه سال است.

خادمی این آزادراه را یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور دانست و اظهار داشت: این آزادراه با اتصال ۲ مرکز استان به یکدیگر باعث کاهش مسافت بین شهرهای ارومیه و تبریز می شود ‌و علاوه بر اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور، به کریدور بزرگراهی غرب در داخل حوزه استحفاظی آذربایجان غربی متصل بوده و به پایانه مرزی سرو نیز دسترسی دارد که از این نظر نقش مهمی در ترانزیت ملی و بین المللی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: یکی از مهمترین دستاوردهای برپایی نمایشگاه ارایه دستاوردهای دولت در تکمیل شبکه حمل و نقل با حضور بخش خصوصی است که همیشه دوشادوش دولت در راه آبادانی کشور حضور داشته است و امضای این تفاهم نامه ها سندی بر این مدعا است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.