اهمیت رویکرد شبکه‌ای در تولید محصولات فولادی با ارزش افزوده بالا

مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه گفت: برای تولید محصول با ارزش افزوده بالا بایستی دیدگاه شبکه‌ای داشته باشیم و صرفا بر توان خود تکیه نکنیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی و به نقل از ایراسین؛ علیرضا مولوی‌زاده مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه در پنل تخصصی شرکت فولاد مبارکه که در کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا برگزار شد، اظهار کرد: برای تولید محصول با ارزش افزوده بالا بایستی دیدگاه شبکه‌ای داشته باشیم و صرفا بر توان خود تکیه نکنیم.

وی افزود: نگاه شبکه‌ای و همکاری با رقبا در تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بسیار راهگشا است.

مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه شرکت فولاد مبارکه با رویکرد شبکه‌ای از طریق همکاری سه‌جانبه توانست تختال مورد نیاز جهت انتقال نفت و گاز ترش که به دلیل خورندگی بالا از حساسیت بالایی برخوردار است را تولید کند. در نتیجه این همکاری مشترک، ۴۰۰ هزار تن محصول برای پروژه انتقال نفت گوره به جاسک تولید شد.

وی ادامه داد: در تداوم همین رویکرد شبکه‌ای، هم‌اکنون بخشی از ورق مورد نیاز خودروسازان در شرکت فولاد مبارکه و بخشی دیگر در شرکت ورق خودرو تولید می‌شود.

مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: لازمه دیگر برای ایجاد ارزش افزوده بالا ایجاد توازن در طرح‌های توسعه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید با ارزش افزوده بالا همچنین نیاز به سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات جدید داریم. در همین راستا، طرح نورد گرم شماره دو فولاد مبارکه مصوب و اجرای آن آغاز شده و تا سه سال دیگر به اتمام می‌رسد. پروژه‌های دیگری هم برای تولید محصولات مرتبط دیگر در دست اقدام است.

مولوی‌زاده تاکید کرد: اگر در طرح‌های توسعه‌ای توازن نداشته باشیم در انتها به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنیم و به همین دلیل ما از مشاوران مناسب هم برای این طرح‌های توسعه‌ای استفاده می‌کنیم.

مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: ما باید برای هر مشتری محصول منحصربه‌فرد تولید کنیم و در واقع شخصی‌سازی به جای استانداردسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: کنترل کیفیت در تولید حائز اهمیت است و اجازه کنترل فرآیندها توسط مشتری به ویژه زمانی که برای اولین بار اقدام به خرید می‌کنند، اهمیت دارد. بنابراین باید شرکت از چابکی لازم در زمینه تولید محصولات با ارزش افزوده بالا برخوردار باشد.

علیرضا مولوی‌زاده در ادامه به انواع محصولات تخت فولادی فولاد مبارکه شامل تختال، محصولات پوشش‌دار، رنگی و قلع اندود و ورق‌های فولادی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون تولید فولادهای سبز نیز در دستور کار استو به عنوان نمونه با کاهش یک دهم میلی‌متری قطر ورق‌های مورد نیاز خودروسازان می‌توانیم باعث سبک‌تر شدن وزن ورق و خودرو و در نهایت کاهش مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست شویم.

وی افزود: در زمینه فولادهای خاص، اقدام به تولید فولاد دو فازی کردیم، خودرو تارا از فولاد دو فازی ساخته شده که گریدهای آن در شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود.

وی در ادامه گفت: در کشور این قابلیت وجود دارد که از ورق‌های نوین تولیدی در صنعت خودروسازی استفاده شود اما خودروساز نیز باید تجهیزات خود را برای استفاده از این نوع ورق‌ها تغییر دهد.

مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: به علاوه شرکت فولاد مبارکه گریدهای مختلفی برای انتقال نفت و گاز ترش یا شیرین و فولاد مقاوم به خرندگی تولید می‌کند.

مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه در پایان تصریح کرد: در فولاد مبارکه از دستگاه‌های شبیه‌سازی استفاده می‌کنیم تا مجبور به آزمون و خطا در تولید گریدهای فولادی جدید نشویم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.