معاون ساخت وتوسعه راه ها:

اتمام بازسازی بخشی از محورهای سیل زده استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت ساخت وتوسعه

معاون ساخت و توسعه راه ها خبر داد: عملیات بازسازی راه ارتباطی شهرستان زرآباد در استان سیستان و بلوچستان که در سیل اخیر تخریب شده بود ظرف سه روز تکمیل و دسترسی شهرستان و 50 روستای واقع در محور میسر شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده از تخریب بخش عمده ای از محورهای ارتباطی استان سیستان و بلوچستان و دسترسی 400 روستا در جریان سیل اخیر در جنوب استان خبر داد و گفت: با تشکیل ستاد بحران در استان، بازسازی و بازگشایی مسیر دسترسی شهرستان زرند به عنوان یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم استان در دستور کار شرکت ساخت و توسعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی شرکت ساخت وتوسعه و به منظور سرعت بخشی به عملیات بازسازی و بازگشایی مسیر بیش از 25 دستگاه از ماشین آلات موجود در منطقه به همراه نیروهای متخصص طی 3 شبانه روز کار طاقت فرسا نسبت به تعمیر و بازگشایی محور برای امدادرسانی به هموطنان عزیز اقدام کردند.

معاون ساخت وتوسعه راه ها افزود: در چند نقطه از این محور، مسیر موجود به طول کامل تخریب شده بود و امداد رسانی به مناطق این شهرستان و 50 روستا از طریق هوایی انجام می شد که با تلاش شبانه روزی این مسیر برای عبور موقت بازگشایی و در دسترس هموطنان قرار گرفت.

کدخدا زاده با تاکید بر ترانزیتی بودن مسیر شهرستان زرآباد یادآور شد: تخریب این محور به عنوان بخشی از مسیر ترانزیتی چابهار به بندرعباس موجب اختلال در عبور بیش از صدها دستگاه ماشین سنگین در منطقه شد و بازگشایی آن علاوه بر تسریع در امدادرسانی به مناطق، موجب روان شدن تردد در این محور شد.

کدخدا زاده همچنین از همراهی شرکت های راهسازی مستقر در منطقه برای اقدامات شبانه روزی در بازگشایی این محور تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین در خصوص عملیات اجرایی پروژه های راهسازی در این استان توضیح داد و گفت:‌ با توجه به برنامه ریزی برای تکمیل محورهای مواصلاتی در مناطق کمتر توسعه یافته، در حال حاضر احداث 350 کیلومتر راه و بزرگراه و 450 کیلومتر راه آهن در این استان در حال انجام است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سالجاری بیش از 100 کیلومتر از راه ها و بخش اعظمی از مسیرهای ریلی استان سیستان و بلوچستان تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.