احیای تجاری ۳۰ میلیارد دلاری با امارات یک نیاز اساسی است/ دولت سیزدهم همراهی کند

دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با پیش‌بینی توسعه روابط اقتصادی در شش ماهه دوم امسال گفت: بخش خصوصی و دولت جدید باید آمادگی لازم را با فراهم کردن مقدمات برای جهش صادرات فراهم کند و از این رو با تکیه بر افزایش بهره وری و توجه به اولویت ها تعامل بیشتر تجار ایرانی با بخش های اقتصادی امارات متحده عربی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سینا تقی زاده  گفت: امارات به عنوان دومین شریک تجاری ایران در سال های ۹۸ و ۹۹ (بعد از چین)، سومین مقصد صادراتی سال ۹۹ و اولین مقصد وارداتی بهار ۱۴۰۰، یکی از مهمترین مبادی وارداتی و مقاصد صادراتی ایران است.

وی اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات را اتاقی استراتژیک ارزیابی کرد و گفت:  وجود رابطه تاریخی با این کشور و همچنین همراهی های کم و بیش در دوران تحریم و کمک به ایران در شرایط های سخت و بغرنج، رابطه تجاری با امارات را بیش از پیش برای هر دو طرف مهم و پر اهمیت می کند و از این رو مسئولیت اتاق بازرگانی  ایران و امارات را در قبال  اعضا و افرادی که تمایل به فعالیت تجاری با کشور امارات دارند را بیشتر می کند.

دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک  ایران و امارات گفت: از سوی دیگر با وجود بحران کرونا و افت درآمد سالانه امارات و برنامه های سنگین اقتصادی در توسعه زیرساخت، نیاز این کشور به بازار و امکانات بالقوه ایران و احیا تجارت ۳۰ میلیارد دلاری نیز به یک نیاز اساسی برای امارات  بدل شده است.

وی گفت: در ۲ ماهه آینده سال جاری مراسم اکسپو ۲۰۲۰ که بزرگترین رویداد نمایشگاهی با پیشبینی ۲۵ میلیون بازدید کننده خواهد بود ارتباط نزدیکتر و مستمر ایران را با این کشور هموارتر بوده و باید این فرصت را با برنامه ای دقیق ، مدون و علمی غنیمت شمرد.

تقی زاده  یکی دیگر از مهمترین فعالیت های اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در ۸ ماه آینده  را  حضور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و بهره برداری از این رویداد بین المللی عنوان کرد و گفت:  باید با برنامه ریزی دقیق، هوشمندانه و هدفمند و جدا از هرگونه موازی کاری با نهادهای دیگر، تجار و تولید کنندگان ایرانی را با آن پیوند داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.