سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

عرضه ۶ هزار و ۴۴۱ صندلی شناور دریایی در ایام نوروز

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۵۸ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۴۴۱ صندلی درجا برای ایام نوروز آماده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخدا‌د اقتصادی؛ مراد عفیفی‌پور سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  درباره آماده‌سازی ناوگان مسافری دریایی برای نوروز (۱۴۰۳)، گفت: امسال ۲۳ فروند شناور ناجی و ۴۸ فروند شناور آتش‌خوار مخصوص امداد آماده برای نوروز شده است.

وی افزود: برای نوروز امسال در حوزه مسافری ۵۸ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶ هزار و ۴۴۱ صندلی درجا آماده شده است.

عفیفی پور درباره مسیرهای مجاز تصریح کرد: ۱۳ مسیر مجاز داخلی است؛ از بندر شهید حقانی بندرعباس به هرمز، لارک قشم، هنگام، ابوموسی همچنین در غرب هرمزگان از بندر چارک به جزیره کیش، از بندر لنگه به جزیره کیش و آفتاب به جزیره کیش همچنین از بندر پهل به لافت از دیگر مسیرهای دریایی مجاز است.

عفیفی‌پور تاکید کرد: ۴۷ فروند لندی‌کرافت با ظرفیت هزار و ۱۳۲ دستگاه خودرو و ۹۵ شناور کاربری تفریحی آماده شده و ۶ هزار و ۷۵۱ فروند قایق تفریحی با ظرفیت ۴۱ هزار و ۶۸۰ نفر آماده شده است؛ همچنین امسال ۱۳۷۸ نفر را در دریا نجات دادیم و به ۲۷۶ نفر خدمات درمانی اعطا شد است.

اضافه شدن ۲۰ فروند شناور امداد و نجات به ناوگان دریایی کشور

همچنین در ادامه این نشست خبری علی اکبر مرزبانی سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره بر نزدیک شدن تعطیلات آخر سال و نوروز (۱۴۰۳)، گفت: در سال ۱۴۰۲ دوره سفرهای نوروزی گذشته حدود ۶ میلیون نفر گردشگری دریایی داشتیم که ۳.۵ میلیون از بنادر ما به جزایر دیگر سفر کردند و بالعکس.

وی گفت: در سال (۱۴۰۲) که گذشت شاهد افزایش ۱۷ درصدی مسافران نسبت به سال (۱۴۰۱) بودیم؛ البته با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ با بیماری کرونادست و پنجه نرم می‌کرد و عمدتاً سفر در تمام حوزه‌های دیگر حمل و نقل کاهش پیدا کرده بود.

مرزبانی تاکید کرد: سازمان بنادر از مهر امسال کمیته حمل و نقل دریایی را آغاز کرده که حفظ و ارتقای ایمنی در این ایام خاص مورد اهمیت این سازمان خواهد بود.

وی با تاکید براینکه طی سال‌های اخیر حتی یک نفر که منجر به فوتی شود در این حوزه حمل و نقل نشده است، گفت: ما در سال (۱۴۰۲) شاهد افزایش ۱۸ فروند کشتی در دریای خزر و ۳ فروند کشتی در دریای خلیج فارس با پرچم ایران که به نام کشور ثبت و موجب افزایش ۷۶۰ هزار تنی ظرفیت باری دریایی کشور شد که از رتبه ۱۷ به ۱۶ ارتقا پیدا کردیم.

وی گفت: سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۰ فروند شناور امداد و نجات و چندمنظوره ساخت داخل به ناوگان دریایی کشور افزوده می‌شود.

مرزبان اظهار کرد: متوسط سن ناوگان دریایی مسافری کشور ۲۱ سال است که بدنیست اما باید نوسازی شود چون هزینه تعمیر و نگهداری آن بالا است.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.