اطلاعیه مهم درباره یارانه فجرانه صادر شد + جزئیات

ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی(یارانه فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار‌ پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ماه دوم طرح ملی کالابرگ الکترونیکی(یارانه فجرانه) دمصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

در اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳,۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳/۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰/۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌ شود

بر اساس این اطلاعیه، اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست. به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

این طرح در بستر شبکه ملی اعتبار و با عاملیت شرکت مجری طرح(فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.
طبق این اطلاعیه موارد زیر باید مدنظر قرار بگیرد:

۱ – اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

۲ – شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

۳ – یارانه بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه التفاوت را از محل حساب فرد پرداخت خواهند کرد.

۴ – خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

۵ – متقاضیان استفاده از کالابرگ‌الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار( ۲۰۰ هزار فروشگاه خرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، رفاه، هفت، اتکا، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

افراد برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند.

برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه نمایند. همچنین افراد از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز می‌توانند نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام کنند.

مرکز تماس ۶۳۶۹-۰۲۱ پاسخگویی سوالات و اعتراضات مردم عزیز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.