استخدام 70 هزار معلم از طریق آزمون

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال بالای ۷۰ هزار معلم و مربی پرورشی و تربیت بدنی را از طریق ماده ۲۸ و برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛علی  فرهادی، سخنگوی وزارت  آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش  سال سختی را آغاز کرد اما در پایان مهر جو آرام شد چرا که رتبه بندی معلمان به طور کامل انجام شد و به اعتراضات نیز رسیدگی شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا ناترازی نیروی انسانی رفع کرده و  به دولت بعد منتقل نکند.

سخنگوی وزارت  آموزش و پرورش گفت: برای ۵ سال آینده از الان باید برنامه ریزی کنیم تا مشکلاتی همچون کمبود فضای مدرسه، کمبود معلم و… را نداشته باشیم.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۷ تعداد دانش آموزان متوسطه دوره دوم ۳ میلیون و ۵۴۵ هزار نفر خواهد بود این در حالی است که در حال حاضر تعداد دانش آموزان متوسطه دوره دوم  ۲ میلیون و ۹۰۰ نفر است این تعداد نشان می‌دهد که باید برای ۱ میلیون و ۷۰۰ نفر فضا آماده سازی کنیم و به فکر معلم باشیم.

فرهادی گفت:۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوم در سال ۱۴۰۷ در فنی حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که پیش بینی می‌شود در مقایسه با حال حاضر  ۱۱ هزار نفر افزایش می‌یابد.

سخنگوی آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال بالای ۷۰ هزار نفر معلم و مربی پرورشی و تربیت بدنی را از طریق ماده ۲۸ و برگزاری آزمون استخدامی جذب می کنیم که به محض قطعی شدن درباره آن اطلاع رسانی می‌کنیم.

او ادامه داد: هرسال باید قریب ۳۰ هزار نفر  در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند همچنین  باید جذب دانشجو دبیر را در دانشگاه شهید رجایی نیز افزایش دهیم. دانشجو معلم تا پایان کار خود دانشجو می‌ماند و فقط مکان  توانمند سازی آن تغییر پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت  آموزش و پرورش افزود: فرایند رتبه بندی باعث می‌شود تا با معلمان همچون اساتید دانشگاه برخورد شود  و همین امر باعث ارتقا آن‌ها ‌می شود. رتبه بندی بر اساس تناسب کاری معلمان انجام می‌شود و مقام آن‌ها ارتقا می‌یابد.

او ادامه داد: کتاب‌های درسی باید بر اساس نیاز دانش آموزان تغییر کند. برای شبکه اجتماعی باید قانون گذاری کنیم تا هم دانش آموزان آسیب نبینند هم برایشان مفید باشد.

وی گفت: معدل دانش آموزان در امتحانات دی و خرداد کاهش نیافته بلکه به دلیل نهایی شدن  آزمون دهم یازدهم و دوازدهم دانش آموزان عمیق‌تر مطالب درسی را می‌خوانند همچنین چون آزمون نهایی است معلمانی جز معلم دانش آموز سوال می‌دهند کمی سخت به نظر می‌رسد.

سخنگوی آموزش و پرورش  در خصوص زیر ساخت‌های برگزاری آزمون تصریح کرد: ما برای برگزاری بهتر امتحانات برنامه‌ ریزی کرده‌ایم و با سازمان بودجه نیز برای جلوگیری از تقلب دانش آموزان رایزنی‌هایی کرده‌ایم.

فرهادی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی، گفت: اینکه بگوییم از طریق هوش مصنوعی سوال طرح می کنیم یا آزمون می گیریم در حال حاضر در دستور کار آموزش و پرورش نیست. ما از طریق آزمون سازی استاندارد و رعایت مسائلی نظیر حفظ محرمانگی سوالات باید آزمون نهایی را همزمان در تمام کشور و استان و مدارس برگزار کنیم. اما باید ابزار آن نظیر دستگاه چاپ سوالات و زیر ساخت فناوری اطلاعات و… را تامین کنیم تا همزمان سوالات را در اختیار همه حوزه ها قرار دهیم.

وی افزود: به زودی برای تمام مدارس اعم از استعدادهای درخشان، شبانه روزی و…  از طریق آزمون استخدامی معلم تربیت بدنی و پرورشی جذب می‌شوند. هر ۵ سال تعداد دانش آموزان را باید پایش کنیم تا با کمبود معلم مواجه نشویم.

فرهادی اظهار کرد: از اواخر آبان مصوبه توزیع شیر ابلاغ شد و در همین راستا توزیع شیر را در ۲۱ استان با اولویت کم برخوردار شروع کرده‌ایم که ۶ استان ۷۰ درصد قرار داد بسته  و ۳۰ درصد هنوز توزیع نشده است در ۴ استان قرار دادمحقق اما توزیع محقق نشده است

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.