توسعه و تقویت زیرساخت‌ها، بروزرسانی تجهیزات و هوشمندسازی از اولویت‌های مهم در محورهای مواصلاتی است

رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در مراسم افتتاح قرارگاهها و پاسگاه‌های پلیس راه، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها، بروزرسانی تجهیزات و امکانات و هوشمندسازی را از اولویت‌های مهم در محورهای مواصلاتی کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در مراسم افتتاح ۱۳ پاسگاه و قرارگاه‌ پلیس راه کشور که توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل‌جاده‌ای احداث شده و ضمن ارتباط ویدئو کنفرانسی در استانهای کشور افتتاح شد، گفت: بیش از ۵ میلیارد شماره پلاک ثبت و خوانش شده، گواه حجم بالای تردد و ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در محورهای مواصلاتی است.

وی اظهار کرد: مسیر مشخصی برای تعامل کاری سازمان راهداری و پلیس راه تعریف شده که تجلی آن در مشارکت دو دستگاه در سفرهای اربعین دیده شد.

وی ارتقاء امکانات و تجهیزات جاده‌ای را از اولویت‌های کاری سازمان راهداری برشمرد و بیان کرد: اطلاعات مربوط به اقدامات و فعالیت‌های این سازمان در قریب به ۵۰ سامانه نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری پلیس راه از شناسایی و برخورد با ۱۸ هزار ناوگان که از بارنامه جعلی استفاده می‌کردند، خبر و ادامه داد: این اقدام ۴۳ میلیون دلار صرفه‌جویی در سوخت را به همراه داشت.
امانی با اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات عملیاتی پلیس راه و سازمان راهداری، ابراز امیدواری کرد با تحقق وعده‌ها و به ثمر نشستن تلاش‌ها برای نوسازی ناوگان، با تعامل پلیس راه و سازمان راهداری و استفاده از تجارب مشترک، اقدامات مؤثر بیشتری اجرایی شود.

معاون وزیر راه و‌شهرسازی ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده پلیس، ابراز امیدواری کرد این تعامل در جهت خدمت‌رسانی هر چه شایسته‌تر به هموطنان بیش از پیش افزایش یابد.

توسعه، ایمن‌سازی و هوشمندی محورهای مواصلاتی اولویت دارد

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به افزایش حجم تردد، توسعه، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌ساز در محورهای مواصلاتی را مورد تاکید قرار داد.

سردار احمدرضا رادان گفت:با توجه به افزایش سفرهای مردم به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، توسعه و ایمن‌سازی راه، افزایش ظرفیت ناوگان‌های حمل‌و‌نقل عمومی و خصوصی و حضور به‌هنگام پلیس بسیار اهمیت دارد.

وی توسعه را بسترساز ایجاد ظرفیت‌های جدید دانست و عنوان کرد: در کنار توسعه محورهای مواصلاتی و افزایش و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، نظارت و کنترل دقیق و دسترسی به تحلیل درست و توجه به هوشمندسازی باید در دستور کار پلیس و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باشد.

سردار رادان خبر داد: در آینده نزدیک گام‌های مؤثری در راستای هوشمندی حوزه راهنمایی و رانندگی در حوزه پیش خدمت در بخش‌های خدمت راهور و حوزه انتظامی برداشته شده می‌شود.

سفرهای اربعین تجلی تعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل و پلیس راهور بود

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور در محورهای مواصلاتی کشور همکاری مستمر و شبانه‌روزی دارند که تجلی عینی آن در سفرهای اربعین مشهود است.

سردار سید کمال هادیانفر خاطرنشان کرد: احداث و نو‌سازی پاسگاه‌های پلیس و مرکز مدیریت راهور شهرستان‌ها از اولویت‌های کاری پلیس راهور است.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی‌های صورت گرفته، اقدامات گسترده‌ای در راستای احداث و نوسازی پاسگاه‌های پلیس انجام شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: به همت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با صرف اعتبار یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، از سال ۱۳۹۸ تاکنون احداث ۱۰۳ مرکز مدیریت راهور و بازسازی ۱۷۷ پاسگاه پلیس در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شده است.

سردار هادیانفر تأکید کرد: در این راستا امروز پاسگاه‌های پلیس راه و مدیریت راه افتتاح می‌شود.

وی با قدردانی از حمایت مجدانه وزارت راه و شهرسازی از پلیس راهور، تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی کشور همکاری مستمر و شبانه‌روزی با پلیس دارد و این تعامل در برخی ایام سال مانند اربعین حسینی تجلی مضاعفی دارد، همچنان که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا، کاهش آمار تصادفات در زمان سفرهای اربعین حسینی را مرهون تعامل و همکاری مؤثر سازمان راهداری با پلیس خواند.
شایان ذکر است طی این مراسم و به صورت ویدئو کنفرانسی قرارگاهها و پاسگاه‌های پلیس راه در استان‌های ایلام، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، هرمزگان، گلستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و یزد به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.