آزادراه شيراز-اصفهان؛ اولين تجربه روسازي بتني در آزادراه هاي كشور

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها در آستانه بهره برداري از آزادراه اصفهان-شيراز گفت: با هدف كاهش هزينه هاي اجرايي و افزايش دوام رويه ها طبق متغيرهاي ترافيك و مقاومت بستر در مسيرهاي آزادراهي، روسازي بخشي از آزادراه شيراز-اصفهان به طول 50 كيلومتر به صورت بتني درزدار اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، محمود ملازينل از اجراي روسازي بتني در بخشي از آزادراه شيراز-اصفهان خبر داد و گفت: يكي از مهمترين ويژگي هاي اين روش روسازي افزايش 2 برابري عمر رويه ها نسبت به روسازي آسفالتي است كه موجب كاهش هزينه هاي نگهداري و در نتيجه حفظ راه هاي كشور به عنوان سرمايه هاي ملي است.

وي ادامه داد: از ديگر ويژگي هاي روسازي بتني مي توان به عدم تغيير شكل دائمي نظير شيار افتادگي، جمع و فتيله نشدن رويه زمان ترمز گرفتن خودروها و عبور از سرازيري ها و سربالايي ها، نرم و روان نشدن رويه در هواي بسيار گرم، مقاومت خزش بسيار بالا و قابليت رويت مناسب تر در هنگام شب اشاره كرد.

ملازينل اجراي روسازي بتني در آزادراه شيراز-اصفهان را اولين تجربه در پروژه هاي آزادراهي اعلام كرد و گفت:‌ به منظور بررسي ويژگي هاي مختلف اين نوع روسازي در پروژه هاي آزادراهي، 50 كيلومتر از مسير روسازي بتني انجام شد و بعد از آن نيز در بخش هايي از آزادراه تهران-شمال اين تجربه مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها اجراي روسازي بتني در مسيرهاي آزادراهي را با در نظر گرفتن متغيرهاي ترافيك و مقاومت بستر مناسب تر دانست و افزود: بيشترين حجم روسازي بتني در مسيرهاي آزادراهي در اين آزادراه صورت گرفته است كه به صورت روسازي بتني درزدار غيرمسلح با ضخامت 29 سانتي متر به همراه اساس تثبيت به ضخامت 20 سانتي متر اجرا شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.