مدیرعامل بانک سامان با تاکید بر این موضوع که توجه به بحث تامین مالی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی یکی از اهداف مهم بانک سامان است، تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد پرتفوی اعتباری بانک سامان به تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی و تولیدی اختصاص یافته که این نشان‌دهنده عزم راسخ مدیران این مجموعه برای حمایت از تولید و صنعت در کشور است تا در این شرایط زمینه افزایش اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور را فراهم آورد.

معرفت خاطرنشان کرد:‌ در حوزه ارائه خدمات ارزی نیز بانک سامان بیش از یک دهه است که با سرلوحه قرار دادن ارائه خدمات در حوزه غذا و دارو، در تامین کالاهای اساسی کشور، خدمات گسترده‌ای را ارائه کرده است و اینک نزدیک به ۳۰ درصد حجم واردات اقلام دارویی توسط این بانک درحال انجام است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی ‌فعالان حوزه دارو به واسطه شفافیتی که درعملکرد بانک سامان وجود دارد، با این بانک ارتباط کاری دارند و عمده کارگزاران خارجی نیز تمایل دارند تا کانال بانکی‌شان را از طریق بانک سامان دنبال کنند.

مدیرعامل بانک سامان در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه ما در حوزه بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات در این حوزه اقدامات مهمی ‌را انجام داده‌ایم که در نهایت منجر به کاهش حضور افراد در شعب بانکی شده است و تسهیل‌گری در حوزه ارائه خدمات بانکی شده است، گفت: ما توانسته‌ایم در حوزه بانکداری دیجیتال نیز پا را فراتر بگذاریم و خدمات بانکی و مورد نیاز مشتریان را بدون حضور در شعب ارائه دهیم که بلوبانک نیز توانسته در این زمینه عملیات بانکداری را روی اپلیکیشن موبایل و کاملا آنلاین انجام دهد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر بلوبانک حدود ۶ میلیون کاربر دارد و ما همچنان برنامه‌های توسعه‌ای‌مان را در جهت ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و رشد تعداد کاربران این نوع بانکداری در فضای رقابتی موجود در دستور کار داریم. 
معرفت با بیان اینکه بانک سامان در کنار سرمایه‌گذاری‌‌ها و حمایت‌هایی که از بخش‌های مختلف اقتصادی انجام می‌دهد، در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز اقداماتی را در حوزه مدرسه‌سازی، ایجاد فضاهای فرهنگی و آموزشی به صورت مستمر انجام می‌دهد، گفت: این بانک در حال حاضر توانسته ۱۲مدرسه در مناطق محروم به بهره‌برداری برساند و در حوزه خدمات درمانی و فرهنگی گام‌های موثری بردارد.