271 كيلومتر آزادراه تا پايان سال به بهره برداري مي رسد

مديركل امور مجريان آزادراه ها در هفته دولت خبر داد: سال 1402 با افتتاح 271 كيلومترآزادراه يكي از سال هاي طلايي در تكميل شبكه آزادراهي كشور در دولت سيزدهم به ثبت مي رسد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، محمود ملازينل همزمان با هفته دولت اعلام كرد: تحول در حمل و نقل جاده اي جنوب كشور با افتتاح آزادراه اصفهان-شيراز، رفع گلوگاه ترافيكي كريدور آزادراهي شمال-جنوب با افتتاح آزادراه منجيل-رودبار، توسعه ترانزيت بين المللي با آزادراه هاي مراغه-هشترود و ايجاد كوتاه ترين مسير آزادراهي از پايتخت به مرز بازرگان با افتتاح آزادراه تبريز-صوفيان در سالجاري، كارنامه زريني براي توسعه شبكه آزادراهي در دولت سيزدهم خواهد بود.

وي افتتاح آزادراه اصفهان-شيراز را تحول عظيمي در حمل و نقل جاده اي جنوب كشور دانست و توضيح داد: بهره برداري از آزادراه اصفهان-شيراز به عنوان يك آزادراه طولاني و ممتد كه اتصال آزادراهي مبدا به مقصد را به صورت يكپارچه فراهم مي كند ركوردي در افتتاح از بلندترين آزادراه كشور به طول 212 كيلومتر در سالجاري محسوب مي شود. 

ملازينل آزادراه اصفهان-شيراز را موجب اتصال دو مركز فرهنگي-تاريخي كشور اعلام كرد و ادامه داد: اين آزادراه با كاهش 135 كيلومتر از مسير موجود علاوه بر كوتاه كردن زمان سفر حدود 2 ساعت، موجب افزايش ايمني و در نتيجه توسعه و رونق گردشگري در منطقه مي شود.

مديركل امور مجريان آزادراه ها بهره برداري از آزادراه منجيل-رودبار را موجب رفع گلوگاه آزادراه قزوين-رشت دانست و ادامه داد: اين آزادراه به طول 8 كيلومتر از نظر صعوبت اجرايي و هزينه هاي ساخت يكي از پروژه هاي مثال زدني در حوزه آزادراهي محسوب مي شود كه تمام مسير به صورت پل يا تونل ساخته شده است و افتتاح آن نقش مهمي در رفع ترافيك در مسير تهران به رشت دارد.

ملازينل همچنين افتتاح باند رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال به طول 22 كيلومتر را يكي از اقدامات صورت گرفته در توسعه شبكه آزادراهي در دولت سيزدهم اعلام كرد و گفت: ‌افتتاح اين پروژه علاوه بر افزايش ايمني و كاهش زمان سفر در زمينه استفاده از توان و تخصص مهندسان ايراني و بومي سازي تجهيزات مورد نياز يكي از ابر پروژه هاي راهسازي كشور است و نقطه عطفي در ارتقاء دانش، تخصص و نوآوري هاي صنعت راهسازي محسوب مي شود.

وي در ادامه از افتتاح آزادراه مراغه-هشترود در سالجاري خبر داد و گفت:‌ بهره برداري از اين آزادراه سهم بسزايي در تكميل كريدور ترانزيتي و اتصال به كردستان و اربيل در كشور عراق از طريق مرز تمرچين به پايتخت از طريق آزادراه پيامبر اعظم دارد.

ملازينل ادامه داد: احداث آزاد راه مراغه-هشترود علاوه بر افزایش ایمنی و کیفیت عبور و مرور، موجب کاهش میزان تصادفات و حوادث جاده اي، کاهش هزینه‌های رفت و آمد و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان خواهد شد و تردد در سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و کردستان را تسهيل مي كند.

مديركل امور مجريان آزادراه ها همچنين از تكميل كوتاه ترين مسير آزادراهي تهران به مرز بازرگان تا پايان سالجاري خبر داد و اظهار داشت: آزادراه تبريز-صوفيان به طول 24 كيلومتر بخشي از آزادراه سراسري تهران-بازرگان است كه در قالب جاده ابريشم و قسمتي از بزرگراه آسيايي براي افزايش ظرفيت يكي از محورهاي پر تردد تجاري و تفريحي منطقه طراحي شده است كه تا پايان سال در دسترس هموطنان قرار مي گيرد.

ملازينل طول آزادراه هاي در دست بهره برداري كشور را 2776.5 كيلومتر اعلام كرد و گفت: تا پايان دولت سيزدهم آزاد راه کنارگذر قم، پروژه آزاد راه کنارگذر شمالی اراک، آزاد راه مشهد- چناران، آزاد راه کمربندی شرقی کرمانشاه، آزاد راه کنارگذر شمالی کرج و بخشي از آزادراه كنارگذر شرقي اصفهان نيز تكميل و آماده بهره برداري مي شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.