پردیس بین المللی دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با رییس دانشگاه تبریز با ایجاد پردیس دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ماکو موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ حسین گروسی در این دیدار ماکو را مستعد منطقه آزاد علمی و دانشگاهی شدن دانست و گفت: منطقه آزاد ماکو میتواند مرکز گردهمایی دانشجویان ایرانی و خارجی باشد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد برای رقابت با دانشگاه های خارجی موقعیت خوبی دارند افزود: می توان با فراهم آوردن زمینه ایجاد بستر دانشگاهی معتبر و جذب دانشجویان خارجی با دانشگاه های کشورهای همجور رقابت کرد.

گروسی با بیان اینکه ارتباط اورگانیک بین دانشگاه و صنعت مغفول واقع شده است بین داشت: غیر از رشته های علوم پزشکی ارتباط دانشگاه در دیگر رشته ها با دانشگاه ها آنطور که باید ایجاد نشده و این درحالیست که نقش دانشگاه ها در کشورهای توسعه یافته و توسعه یافتگی آنان بسیار مهم است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد شهرک های هوشمند برمبنای اقتصاد دانش بنیان در این منطقه خبر داد و اذعان داشت: ماکو بهترین موقعیت برای پردیس دانشگاهی را داشته و می تواند به عنوان نقطه اتصال دانشجویان ایرانی و خارجی قلمداد شود.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار گفت: این دانشگاه بزرگترین و مهمترین دانشگاه شمالغرب کشور است

صفر نصراله زاده با اعلام اینکه این دانشگاه 2100 نفر دانشجوی خارجی دارد افزود:  تحصیل در دانشگاه سراسری تبریز هم کم هزینه بوده و هم ارزش مدرک بالایی دارد و می تواند جایگزینی برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای همسایه باشد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه جزو 500 دانشگاه برتر جهان است اضافه کرد: پردیس دانشگاه تبریز در ماکو می تواند فرصت جدید تحصیل وآموزش عالی در منطقه آزاد ماکو را ایجاد نماید.

وی بیان داشت: می توان با ایجاد رشته های مشترک با دانشگاهی بین المللی منطقه و یا کشورهای دیگر در جذب دانشجو بیشتر از مناطق دیگر موفق شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.