حضور علی آبادی در کمیسیون صنایع مجلس؛

علی آبادی معاونی که آمار دروغ میدهد را کنار بگذارد/خانه تکانی اساسی در وزارت

در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون صنايع مجلس شورای اسلامی، عباس علی آبادي برنامه های خود را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روند مطلوب این جلسه گفت: در ابتدا علی‌آبادی برنامه‌های خود را برای وزارت صمت بیان کرد و یکی از محورهای مهمی که در برنامه های ایشان وجود دارد، استفاده از نیروهای کارامد و حرفه ای است .علی آبادی تاکید کرد فارغ از گرایش‌های سیاسی هرکسی که بتواند از برنامه ها و ایده های او برای صنعت معدن و تجارت کشور استفاده کرد را به کار خواهم گرفت. 

رسولی نژاد ادامه داد:پس از صحبت های علی ابادی نمایندگان به نوبت به بیان دیدگاه های خود پرداختند و قریب به اتفاق آنها صحبت کردند. من نیز با ارائه اماری از سابقه و عملکرد مدیران ارشد و معاونین فعلی وزارت صمت و سابقه عملکرد آنها بر این نکته تاکید کردم که در وزارتخانه فعلی مدیران ارشدي وجود دارند که حتی سابقه یک روز کار در صنعت کشور و يا سابقه كار اجرائي را ندارند و به طور مشخص فهرستي از 16 مدیر و معاون وزارتخانه به علی آبادی تحویل دادم که در ابتدای وزارت فاطمی امین به دنبال گرفتن کد شناسایی برای استخدام آنها در دولت بودند. همین مدیران و ترکیب فعلی سبب شد که فاطمی امین استیضاح شود و صنعت کشور به خاک سیاه بنشیند. 

نماینده مردم دماوند تصریح کرد: به صراحت به اقای علی آبادی اعلام کردم که حال صنعت خوب نیست. در این 40 سال مدیران با لیاقت و حرفه ای تربیت کردیم چرا باید به دنبال گروه بندی و تیم بندی باشیم و از افرادی استفاده کنیم که هیچ گونه سابقه ای ندارند. این افراد یک اقلیتی هستند که باید کنار گذاشته شوند. 

وی با اشاره به دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی صمت گفت:در کل علی آبادی برنامه های خوبی برای وزارت صمت دارد اما اعضای کمیسیون به صراحت به وی گفتند که برنامه ها به تنهايي كافي نيستند و اگر به دنبال اجراي قوی این برنامه هاست باید یک خانه تکانی اساسی در سطح مدیران ارشد وزارتخانه انجام دهد.اعضای کمیسیون به وی یادآور شدند که رای اعتماد ما به شما مشروط است. همانطور که به فاطمی امین مشروط بود. من شخصا در ابتدا برای رای اوردن وزیر قبلی تلاش کردم اما بعد از یکسال دیدیم ايشان بسیار ضعیف عمل می كند و برای همین استیضاح اول صورت گرفت و در استیضاح دوم در جلسات متعددی که با کارشناسان و صنعتگران داشتیم به قدری مدارک جمع آوری شد که فاطمي امین نتوانست بار دیگر رای اعتماد مجلس را جلب کند و اکثریت مجلس به ناکارآمدی و ضعیف بودن وی و مدیرانش رای دادند. قدرت نظارت فاطمی امین به قدری ضعیف بود که هر چیزی که معاونانش به او می گفتند بدون بررسی و یا صحت سنجی قبول می کرد مثلا در استیضاح دوم در جلسه کمیسیون اعلام کرد که 100 برنامه دارد اما 48 ساعت بعد روز استیضاح اعلام کرد که 300 برنامه دارد. 

وی ادامه داد: در بخشی دیگر از صحبت هایی که در کمیسیون مطرح شد سهامی اداره شدن وزارت صمت بود که گویا برخی گروه ها فکر می کنند که معاونت ها و مدیریت ها سهم آنها است در حالیکه تصریح شد وزیر جدید باید بر اساس لیاقت و توانایی، معاونان و مدیران خود را انتخاب کند نه معاونینی که آمار دروغ و غلط می دهند. 

رسول نژاد با اشاره به دیدار افطاری کارگزاران نظام با رهبر انقلاب گفت:در آن دیدار رئیس جمهور آماری در خصوص وضعیت صنایع عمومی کشور ارائه دادند. من به خاطر دارم آقای سیاهکلی از من پرسید این امار کدام کشور است که رئيس جمهور دارند بيان می کنند. ما که اعضای کمیسیون تخصصی صنعت هستیم از این آمار خبر نداریم. نکته جالب اینجاست که متاسفانه صدا و سیما برای همین معاونین و مدیران که آمار غلط می دهند رپورتاژ خبری می رود. 

وی با اشاره به حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت در برنامه های تلویزیونی گفت:برادران که این روزها ناقض شعار هم دلی مجلس و دولت شده و به صورت مداوم شان نمایندگان مجلس را پایین می آورد و به همکاران ما توهین می کند ادعا می کند که تولید منسوج نبافته 20 درصد افزایش داشته در حالیکه کل تولید کشور 175 هزار تن است که توسط 42 واحد تولید می شود. از طرفی دو واحد اصلی که 50 درصد این ظرفیت را تامین می کنند در چند ماه اخیر بارها به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل شده اند. در واقع ما 70 درصد کاهش تولید داشتیم پس چطور این اقا ادعا افزایش تولید دارد. 

رسولی نژاد در پایان تصریح کرد:خوشبختانه علی آبادی هم نظر با اعضا کمیسیون بود و قول یک خانه تکانی اساسی را در وزارت صمت داد و همین جو یکدلی باعث شد که ایشان به طور قاطع رای اعضای کمیسیون را به دست بیاورد و امیدواریم پس از رای اوری در صحن مجلس این افرادی که باعث جدایی مجلس و وزارت صمت هستند و آمار دروغ به مدیران ارشد نظام می دهند را کنار بگذارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.