جايگاه واقعي براي همراهي بخش خصوصي در بهره برداري مترو بايد مشخص شود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از اهتمام ويژه براي مشخص كردن جايگاه واقعي بخش خصوصي براي همراهي و همكاري با شركت بهره برداري مترو تهران و حومه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين المل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه؛ صبح امروز شنبه 16 مهرماه اولين جلسه جلال بهرامي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با سرپرست، معاونين و مديران شركت بهره برداري مترو تهران و حومه در اين شركت برگزار شد.

 در ابتداي اين جلسه دكتر حامد عباسي نامي سرپرست شركت بهره برداري مترو گزارشي از روند فعاليت ها در تمامي بخش هاي عملياتي و ستادي اين شركت ارائه كرد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز ضمن تاكيد بر استفاده بيشتر و بهتر از ظرفيت بخش خصوصي گفت: بحث قطارها و تامين قطعات با اولويت بندي بر اساس ضرورت به جديت پيگيري مي شود. موضوعات مطرح شده در حوزه حمل و نقل ريلي مشكلاتي نيست كه قابل حل نباشد .

جلال بهرامي با اشاره به اينكه فضاهاي تجاري مترو بايد هزينه هاي بخش بهره برداري مترو را تامين كند تصريح كرد: در تمامي دستگاه ها بخصوص در شهرداري تهران، شركت ها براي برون رفت از بوروكراسي اداري شكل گرفته اند اما بخاطر غلط بودن سيستم اداري، ماموريت ها به درستي انجام نشده و دچار عقب ماندگي در بخش هاي مختلف هستيم.

وي گفت: منابع مالي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه بايد از فضاهاي تجاري تامين شود چراكه توانمندي متخصصان داخلي در حوزه هاي فني در اين سال ها مشخص شده است و مشكلي در توان كشور براي مهار تحريم ها و برون رفت از مشكلات و تامين قطعات مترو نداريم و نيازها با تامين منابع مالي محقق مي شود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه با تاكيد بر اينكه در راستاي تحقق اساسنامه شركت بهره برداري مترو نبايد از هيچ تلاشي فروگذار بود و هر بخشنامه اي كه اساسنامه را نفي كند و مانعي در تحقق شرح فعاليت ها باشد؛ از هر سمت و سويي كه باشد قابل اجرا نيست و آن را باطل مي كند افزود: هر زماني كه فعل خواستن  صرف شود كارها قابل اجرا مي شود و موانع بركنار مي شود.

وي خاطرنشان كرد: اگر نتوانيم جايگاه بخش خصوصي را در شركت بهره برداري مترو مشخص كنيم كاري نمي توانيم انجام دهيم.

جلال بهرامي با بيان اينكه 89 درصد اقتصاد در دست بخش دولتي است افزود: دستگاه هاي نظارتي بايد نگاه خود را تغير دهند قرار نيست با اجراي  اين بخشنامه ها قطار حركت شركت را از كار بيندازيم. مردم حاكم ما هستند و ما خادم مردم اما ساختاري درست كرديم كه خودمان را برتر گذاشته ايم و همين اشتباه باعث خروج سرمايه از كشور شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.