آیا تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی گران می شود؟

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: عرضه تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از سوی تولیدکنندگان در بازار محدود شده، اما هنوز افزایش قیمتی برای این دو کالا رخ نداده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ «قاسمعلی حسنی» اظهار داشت: تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از اقلامی است که تا پیش از آزادسازی قیمت روغن خوراکی به‌صورت تحمیلی به بنکداران داده می‌شد.

وی افزود: بنکداران برای تامین روغن خوراکی در بازار مجبور به خرید رب گوجه‌فرنگی و تن ماهی از تولیدکنندگان می‌شدند، اما در یک ماه گذشته این محصولات از تحمیلی بودن خارج شده و عرضه آن به بازار محدود شد.

حسنی با بیان اینکه با کاهش عرضه این محصولات شاهد خریدهای غیرمتعارف و مازاد بر نیاز مصرف‌کنندگان در بازار هستیم، خاطرنشان‌کرد: بنکداران پیگیری‌هایی برای خرید کالا از تولیدکنندگان کرده‌اند، اما با عرضه محدود و اندک به دستشان می‌رسد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه تولیدکنندگان در انتظار تصمیم برای اصلاح قیمت این دو کالا از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستند، تصریح‌کرد: قیمت قوطی از ۲ هزار و ۳۰۰ تومان به سه‌هزار و ۷۰۰ تومان و ماهی از ۳۱ هزار تومان به ۵۵ هزار تومان افزایش یافته است، این تغییرات شامل کارتن، کارگر، حمل‌ونقل و روغن خوراکی نیز می‌شود.

وی گفت: محدود شدن عرضه این کالا به دلیل افزایش قیمت تمام‌شده این دو محصول به دلیل انتظار تولیدکننده برای تعیین قیمت توسط سازمان مذکور است، البته عرضه تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی در بازار محدود شده اما هنوز افزایش قیمتی در این بخش را رخ نداده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.