منتظری: پیگیری مجلس برای جلوگیری ازسوءاستفاده از نام هنرمندان/منتظر حضورنمایندگانی از جامعه هنری برای ارائه پیشنهاد و رفع نقض قانون‌ایم

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از تشکیل کمیته هنر و رسانه با حضور چهره‌های شاخص از جامعه هنری کشوربه منظور رفع نقض قانون برای حفظ مالکیت معنوی آنان (جلوگیری از سو استفاده از نام هنرمندان)خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ غلامرضامنتظری در جمع خبرنگاران ظهار داشت : ما مسئولیت اخلاقی و قانونی نسبت به هم داریم و اگر اخلاقی و اجتماعی از جایگاه و منزلت شخصی استفاده کنیم حتما باید رضایت آن را جلب کنیم در غیر این صورت یک کار غیراخلاقی انجام شده است . 

ما در این زمینه خلاء قانونی هم داریم اما چون این موضوع کاملا برای قانونگذار روشن است قانونگذار برای آن ضرورتی ندیده است.

وی افزود: احترام و موضوع رعایت مسائل اخلاقی به عهده جامعه گذاشته شده است اما باید نسبت به آن موارد و نکات اخلاقی افراد پایبند باشند و نباید بدون اجازه از نام و اسامی افراد به خصوص چهره های شناخته شده سواستفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه نشستی مشترک میان کمیسیون فرهنگی و جمعی از هنرمندان باید تشکیل شود گفت : هنرمندان همچنین مصادیق آشکاری را به ما در کمیسیون فرهنگی ارائه کنند چرا که آن ها به دلیل احترام برای مردم شاید نتوانند از نام و نشانشان دفاع کنند اما ما می توانیم در مجلس بر اساس مسئله نظارتی این موضوع را پیگیری کنیم.

منتظری اضافه کرد : همچنین با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به موازات نشست مشترک جلسه ای را برای دفاع از هنرمندان که از هر گونه اسامی آنها بدون کسب اجازه سواستفاده شود تشکیل خواهیم داد تا شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم بسیاری از چهره های شاخص حرمت نگه می دارند و ما وظیفه داریم نسبت به حقوق دیگران مدافع باشیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: در کمیسیون ما کمیته ای تخصصی تحت عنوان هنر و رسانه داریم و منتظر حضور جمعی از هنرمندان هستیم که به این موضوع رسیدگی و مسئله را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.