مدیر بازاریابی فروشگاه‌های سراسری سورنا در گفت و گو با اقتصاد آینده:

سورنا یک فروشگاه تخفیفی نیست/ همکاری با سورنا بازی برد- برد است

مدیر بازاریابی فروشگاه های سراسری سورنا گفت: فروشگاه‎های سورنا با حمایت گروه صنعتی گلرنگ در راستای جلب حمایت مردم ،خرده فروشان، سوپرمارکت ها و همچنین تولیدکنندگان در عرصه اقتصادی کشور فعالیت خود را دنبال می‏کند.

محمد هادی مداح مدیر بازاریابی فروشگاه های سراسری سورنا  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رخداد اقتصادی اظهار کرد: ما در فروشگاه خود با عنوان “سراسری” وارد عمل شدیم و از این طریق شرکای ما خودشان از پروانه کسبی که در اختیار دارند استفاده می‎کنند ولی با ما شریک تجاری می‎شوند.

مدیر بازاریابی فروشگاه سورنا تصریح کرد: روند صورت گرفته از سوی ما در تعامل با شرکای تجاری که داشتیم سبب شد تا ما بسیاری از فرآیندها را به صورت ساده‎تری حل و فصل کنیم و این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که ما قبل از اینکه پروژه فرانچایز را در فروشگاه های خود راه‎اندازی کنیم ، نمونه های داخلی فروشگاه های فرانچایز را به مدت 6 ماه به طور کامل مطالعه و در تمام جنبه ها مورد برسی قرار دادیم و توانستیم برای تمامی باگ‎های عملیاتی که در این راستا وجود داشت، راه حل بومی پیدا کنیم.

مداح تاکید کرد: شاید یکی از دلایل اینکه کار ما به سرعت در حال انجام است بدون شک به همکاری ما با گروه صنعتی گلرنگ و
حمایت های این گروه صنعتی معظم مرتبط است اما ، ما هم خیلی از باگ‌ها را برطرف کردیم و این اتفاق سبب شده تا با کمترین دردسری کار خود را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه ما در بحث بازرگانی ورودیه دریافت نمی‎کنیم گفت: بدون شک معروفیت برند برای ما بسیار مهم است و سعی می‌کنیم از برندهای که در بین مردم مقبولیت بیشتری دارند استفاده کنیم . در واقع ما یک شرکت خدماتی هستیم تا در جهت سر و سامان دادن به وضعیت خرده‎فروشی‎ها که این روزها حال و روز خوشی ندارند وارد عمل شدیم.

مداح افزود: در گروه صنعتی گلرنگ 3 نوع فروشگاه در حال فعالیت هستند. نوع اول، فروشگاه های تخفیف محور زنجیره ای افق کوروش است. نوع دوم فروشگاه های اکسپرس و تحت برند فامیلی مدرن است و نوع سوم فروشگاه ها که با نام تجاری فروشگاه های سراسری سورنا در حال فعالیت بوده و در زمره فروشگاه های فرانچایز هستند.

وی تصریح کرد: در واقع باید بگویم که مجموعه ما یک شرکت خدماتی است و طبق استراتژی که دارد فروشگاه‎ها، سوپرمارکت‎ها و خرده‎فروشی‎ها را ساپورت می‎کند. با رشد فروشگاه‎های بزرگ در کشور از میزان فعالیت خرده‎فروش‎ها و …کاسته شده است از این رو ما در راستای حمایت و انسجام خرده فروشی ها و سوپرمارکت ها اقدام به راه اندازی فروشگاه های سورنا نموده ایم.

مداح تاکید کرد: ما در حال حاضر 500 فروشگاه را در تعدادی از استان های کشور راه‎اندازی کرده ایم که این فروشگاه‎ها در استان‎های تهران، البرز، فارس، گیلان، قزوین و مرکزی فعالیت خود را آغاز کردند و در استان‎های اصفهان، قم و چهارو محال و بختیاری نیز فروشگاه های ما کمتر از یک ماه دیگر فعالیت خود را شروع می‎کنند و برنامه ما این است که تا پایان سال از بیش از 1200 فروشگاه در سراسر کشور رونمایی کنیم.

وی گفت: هدف ما این است که با فروشگاه‎هایی که حاضر به همکاری با ما هستند قراردادی را امضا کنیم تا زیرسایه برند تجاری ما قرار بگیرند و بعد از انعقاد قرارداد با نصب تابلوی سورنا می‎توانند از خدمات رایگان ما مانند سیستم‎های فروشگاهی بهره‎مند شوند.

مدیر بازاریابی فروشگاه سراسری سورنا اظهار کرد: از طرف دیگر ما برای بهبود فضای ظاهری فروشگاه چه در داخل و چه بیرون به فروشگاه‎هایی که با ما قرارداد امضا کنند خدمات ارائه می‏دهیم و یک تیم کامل را در جهت بهبود وضعیت داخل فروشگاه در اختیار آنها قرار می‎دهیم.

مدیر بازاریابی فروشگاه سراسری سورنا خاطرنشان کرد: در واقع اینکه ما کالاهای خودمان را در اختیار مغازه‎داران قرار دهیم در قراردادی که فی مابین ما با آنها امضا شده قید می‏شود، اما مغازه‎داران در خرید از ما مختار هستند و ما تلاش خواهیم کرد تا در جهت جلب رضایت مشتری‏هایمان در راستای خرید از سورنا تمام تلاش خودمان را به کار ببندیم.

مداح درباره اینکه مغازه‌های طرف قرارداد سورنا باید از متراژ خاصی برخوردار باشند تاکید کرد: معیار ما در تعیین فروشگاه‎های سورنا معمولا از 40 متر شروع می‏شود هرچند که برای ما محدودیتی در این موضوع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیشترین سود در تعامل با فروشگاه سورنا نصیب مشتری‎های ما می‏شود گفت: بیشتر مشتری‎هایی که با ما تعامل و ارتباط دارند کاملا نفعی را که سورنا برای آنها دارند درک می‎کنند و آنهایی که هوشمند هستند خیلی زود همکاری را با ما شروع می‎کنند ولی آنهایی که در فضای تجارت به تفکر بیشتری نیاز دارند در ارتباط مستمر با ما معمولا حدود یک تا دوماه تاخیردارند.

مداح افزود: شرکت‌های بازرگانی و تامین کالایی که در کشورمان فعالیت می‎کنند بدانند که شرکت سورنا از جمله مجموعه‎ هایی است که هیچ مبلغی را بعنوان ورودیه دریافت نمی‎کند و قوانین سخت‎گیرانه‎ای نداریم و به همه اعلام می‎کنیم که درصدی را برای همکاری با سورنا پیشنهاد بدهند که هم در جهت تامین هزینه آن مشکلی نداشته باشند و هم در رقابت با سایر رقبا خود به مشکلی نخورند.

وی در ادامه گفت: ما در بحث تامین‎کنندگان سعی کردیم بحث برد- برد باشد و تلاش می‎کنیم تا به منطقی‎ترین شکل صاحب سود شویم . فروشگاه‎های سورنا از فروشگاه‎های تخفیف محور نیستند اما ممکن است ماهی یک یا دوبار برخی از کالاهای ما شامل تخفیف شوند. در این دوره ها هم تخفیف‎های بالایی را ارائه نمی دهیم.

وی درباره میزان تخفیف کالاهای عرضه شده در فروشگاه سورنا گفت: معمولا دو بار در ماه فروشگاه‎های سورنا به منظور ارائه کالاهای تخفیفی وارد عمل می‏شوند و این اقدام را ازطریق تراکت‎های تبلیغاتی و ارسال پیامک اطلاع‎رسانی می‏کنیم.

مداح تاکید کرد: مصرف کننده بدون شک به دنبال خرید از یک فروشگاهی است که به وی حس خوب دهد از این رو ما به دنبال خراب کردن بازار با ارائه تخفیف‎های متعدد نیستیم بلکه به دنبال ارائه کالا با کیفیت بالا در محیطی آرام و مناسب هستیم.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.