وزیر جهاد کشاورزی: ۳ میلیون تن موادغذایی در بندر امام خمینی داریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود تحریم‌ها و همه محدودیت‌ها وضعیت مواد غذایی اکنون از هر مقطعی بهتر است تا جایی که اکنون سه میلیون تن مواد غذایی و محصولات کشاورزی در بندر امام خمینی (ره) داریم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی «محمود حجتی» روز سه شنبه در چهارمین جشنواره ملی ارقام جدید زراعی و باغی که در محل سازمان تحقیقات کشاورزی برگزار شد، افزود: امروزه با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و سطح رفاه، بحث غذا و امنیت غذایی مورد توجه دولت ها و ملت‌ها قرار دارد و این موضوع روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این در حالیست که کشور ما علاوه بر محدودیت‌های اقلیمی از لحاظ آب، دچار مسایل سیاسی و محدودیت‌های اقتصادی و فشارهای سلطه گران است که همین امر تامین امنیت غذایی کشور را برای ما چندین برابر با اهمیت‌تر می کند. ‌

وی با اشاره به این که برخی مسولان و اقتصادانان مدعی هستند که چرا ما باید مواد غذایی مورد نیاز خود را تولید کنیم در حالی که می‌توانیم نیاز خود را از دنیا تامین کنیم، اظهارداشت: در جلسه غیرعلنی مجلس اعلام کردم بهتر است بررسی کنیم همه کشورهای دنیا، کشورهای پیشرفته و حتی آمریکا مواد غذایی خود را چگونه تامین می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تجربه کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن و ترکیه نشان می‌دهد که این کشورهای آرام از لحاظ اقتصادی حتی به قیمت از بین رفتن محیط زیست خود و نداشتن ظرفیت‌های تولید، تلاش در تامین موادغذایی خود و استقلال در این موضوع دارند در حالی که هیچ یک از این کشورها همانند ما در تحریم و محدودیت قرار ندارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.