افزایش صادرات غیرنفتی با رشد صادرات خدمات ترانزیت

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از بررسی موانع و الزامات رشد ترانزیت از مسیر ایران در نشست تخصصی صادرات خدمات ترانزیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سهراب سلیمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: این نشست به منظور احصای مشکلات و با هدف رفع برخی از موانع پیش روی صادرکنندگان خدمات ترانزیت و فعالان حوزه حمل و نقل بین‌المللی برگزار شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت و نقش ترانزیت در تجارت بین‌المللی و اقتصاد کشور، افزود:یکی از راه‌های افزایش صادرات غیرنفتی و کسب درآمدهای ارزی توسعه و تجاری‌سازی خدمات ترانزیت است که تحقق این امر در گرو حمایت و اصلاح قوانین دست و پاگیر خواهد بود.

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات گفت: در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی  و فعالان حوزه ترانزیت با طرح به مسائلی از قبیل ممنوعیت ترانزیت فرآورده‌های نفتی از ایران، مشکلات ناوگان فرسوده در حوزه حمل و نقل بین‌المللی، عوارض عبور کالاهای ترانزیتی خواستار اصلاح قوانین و تدوین راهکاری مناسب جهت توسعه ترانزیت از کشور شدند.

همچنین حاضرین در‌ جلسه بر موضوعاتی نظیر هم‌افزایی بین سازمان‌های متولی در امر ترانزیت و مشارکت بخش خصوصی در نوسازی ناوگان حمل و نقل بین‌المللی نیز تاکید کردند.

اینجا بیشتر بخوانید: رفع مشکلات مالیاتی صادرات خدمات گردشگری

گفتنی است، این نشست با حضور مدیران ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت راه‌آهن ج. ا. ایران، گمرک ج. ا. ایران و نمایندگان انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی و فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.