در دومین نشست میز صادرات خدمات گردشگری در سال جاری مطرح شد؛

رفع مشکلات مالیاتی صادرات خدمات گردشگری

دومین نشست میز صادرات خدمات گردشگری سازمان توسعه تجارت ایران در سال جاری با حضور تعدادی از اعضای هیات رئیسه جامعه تورگردانان ایران و نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور با هدف رسیدگی به مشکلات مالیاتی شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری تورآور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست به موضوع صدور گواهینامه صادرات برای فعالان حوزه گردشگری جهت ارائه به سازمان امور مالیاتی کشور و بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی پرداخته شد.

همچنین در این جلسه، با توجه به مشکلات موجود در نحوه برداشت ممیزین مالیاتی از مصادیق صادرات گردشگری و برخورداری شرکت‌های تورآور از معافیت‌های مالیاتی به خصوص مالیات بر ارزش افزوده، مقرر شد با پیگیری جامعه تورگردانان ایران از سازمان مربوطه، دستورالعمل یکپارچه‌ای برای رسیدگی و حسابرسی مالیاتی دفاتر تورآور تدوین و به حوزه‌های مربوطه ارسال شود.

اینجا بیشتر بخوانید: نیازمند 21 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری هستیم

گفتنی است، نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران در کنار اعضای هیات رئیسه جامعه تورگردانان ایران و نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست، گام‌های مثبت و ارزشمندی در جهت تسهیل امور صادرات خدمات گردشگری برداشته‌اند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.