حمایت از صنعت نمایشگاهی در شرایط کرونا و پسا کرونا

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از هماهنگی با بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران جهت پرداخت تسهیلات کم بهره و مدت‌دار به فعالان صنعت نمایشگاهی اعم از مجریان نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و مراکز نمایشگاهی دارای مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اعلام این خبر گفت: طی هفته‌های گذشته مکاتبات و پیگیری‌های متعددی از سوی انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین انجمن نمایشگاهی ایران صورت پذیرفته که خواستار حمایت سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی صادرات غیرنفتی از صنعت نمایشگاهی به عنوان یک صنعت اثرگذار در توسعه تجارت خارجی کشور شده‌اند.

قمری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده جهت عدم لغو نمایشگاه‌های داخلی افزود: بلافاصله پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و تائید رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، نسبت به هماهنگی برگزاری نمایشگاه‌ها در تهران و مراکز استان‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه صنعت نمایشگاهی از ابتدای بهمن ماه سال ۹۸ در رکود و توقف به سر می‌برد، ادامه داد:  با هماهنگی صورت گرفته با بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک تخصصی صادرات، نسبت به اعطای تسهیلات کم‌بهره براساس ضوابط بانکی اقدام خواهد شد.

اینجا بیشتر بخوانید: خسارت های کرونا به صنعت نمایشگاهی جهان

وی افزود: همچنین تلاش خواهد شد از امکانات صندوق ضمانت صادرات در خصوص صدور ضمانت‌نامه جهت فعالان صنعت نمایشگاهی استفاده شود.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در پایان توقف فعالیت‌های مراکز نمایشگاهی به علت شیوع ویروس کرونا را فرصت مناسبی در جهت توسعه و تجهیز مراکز نمایشگاهی دانست و گفت: بخشی از بودجه مشوق‌های سازمان توسعه تجارت ایران به این مهم اختصاص یافته است که در صورت تخصیص و ابلاغ توسط سازمان برنامه و بودجه در این مسیر گام برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.