احتمال منفی ۱۰۰ دلاری شدن نفت چقدر است؟

از آنجایی که ۴۰ میلیون بشکه نفت خام عربستان در راه آمریکاست، احتمالاً قیمت نفت دوباره به محدوده منفی می رسد و این بار احتمالا تا منفی ۱۰۰ دلار پایین می آید.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ برخی تحلیلگران انرژی می‌گویند اگر تصور می کنید سقوط قیمت نفت در این هفته وحشتناک بوده، باید بدانید ماه آینده اساساً بدتر از این خواهد بود و قیمت به منفی ۱۰۰ دلار در هر بشکه می رسد.

پاول سنکی، مدیر عامل گروه مالی میزوهو، یکی از برترین بانک های ژاپن، می گوید:« مدیریت نفت سخت است و اگر نتوانید آن را در جایی ذخیره کنید، تبدیل به یک چالش می شود. طی ماه آینده ذخایر نفتی کاملا پر می شوند و باید شاهد رقم های منفی برای قیمت نفت باشیم».

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن در روز چهارشنبه بالاتر از قیمت بی سابقه نفت در روز دوشنبه بود. قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه مه در روز دوشنبه برای اولین بار در تاریخ به زیر صفر رسید. یعنی تولید کنندگان نفت به خریداران برای بردن نفت پول می پرداختند چون ظرفیت منابع ذخیره سازی آنها پر شده بود.

سنکی گفت:« مشکل بازار در حال حاضر زیرساختها و ذخیره سازی است. البته بزرگترین مشکل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد  طی عصر جدید است».

از آنجایی که ۴۰ میلیون بشکه نفت خام عربستان در راه آمریکاست، احتمالاً قیمت نفت دوباره به محدوده منفی می رسد. قرارداد این محموله های نفتی در ماه مارس بسته شده بود یعنی قبل از تعطیلی اقتصاد به خاطر شیوع ویروس کرونا.

«۴۵ تا ۶۰ روز طول می‌کشد تا این بشکه ها به آمریکا برسند. یک ناوگان کوچک از نفتکش ها به سمت آمریکا می آید و بازار در واقعیت نمی تواند از پس این نفت برآید».

با سقوط قیمت نفت به خاطر تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا، شرکت های انرژی مجبور شده اند هزینه‌های سرمایه ای خود را پایین آورده و پروژه‌های جدید را لغو کنند.

برخی شرکت‌های حفاری نفت در آمریکا طی هفته های آینده ورشکسته می شوند. کاهش تولید سخت است چون بستن برخی چاه های قدیمی تر و کوچکتر خطر بسته شدن آنها را برای همیشه در پی دارد.

انتهای پیام/

منبع:خبرگزاری تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.