افزایش ۲۵ درصدی دارایی های خارجی نظام بانکی کشور

میزان دارایی‌های خارجی نظام بانکی کشور در پایان سال ۹۷ به ۹۱ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال رسید که رشد ۲۵.۳ درصدی را نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی میزان دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور در سال‌های اخیر روندی صعودی داشته که تازه‌ترین آمار بانک مرکزی ایران نیز گواه این مساله است.

بر این اساس، میزان دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور در سال ۹۶ مبلغ ۷۳ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال، در سال ۹۵ معادل ۵۸ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال و سال ۹۴ نیز ۵۸ هزار و ۲۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

دارایی‌های خارجی شامل بانک مرکزی و مؤسسه‌های اعتباری غیر بانکی است و شعب خارجی بانک‌های تجاری را در بر نمی‌گیرد.

رشد ۱۴ درصدی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی

دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نیز در پایان سال ۹۷ مبلغ ۴۶ هزار و ۵۱۳ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان دارایی‌های خارجی در سال ۹۶ حدود ۴۰ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال بوده، در حالی که حجم دارایی‌های این بخش در سال ۹۵ به ۳۳ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال بوده است.

حجم دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در سال ۹۴ مبلغ ۳۵ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال و سال ۹۳ معادل ۳۱ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال بوده است.

ارزش دارایی‌های خارجی مؤسسه‌های اعتباری غیربانکی

ارزش دارایی خارجی مؤسسه‌های اعتباری غیربانکی در سال گذشته به ۴۵ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال رسید که رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۹۶ داشته است.

میزان دارایی‌های خارجی این موسسه‌ها در سال ۹۶ معادل ۳۲ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال بوده، در حالی که حجم دارایی‌های این بخش در سال ۹۵ به ۲۴ هزار و ۲۹۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.