ثبت رکورد عجیب اقتصادی در تعطیلات عید ۹۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در هشت روز نخست امسال ۱۱۲ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی جابجا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد سه برابری نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ غلامعباس بهرامی نیا افزود: این میزان کالا شامل سویا، گندم، جو، ذرت، خوراک دام و کود شیمیایی است.

وی ادامه داد: پارسال ۴۲ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور جابجا شد که در مقایسه با سال ۹۷ نشان دهنده رشد بیش از یک برابری است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان همچنین گفت: پارسال بیش از ۲ میلیون و ۱۹۰ سفر کامیون به خوزستان ثبت شد که در مقایسه با سال قبل خود رشد ۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: سهم استان خوزستان از کل کشور در جابجایی کالا طی سال گذشته ۹ درصد بوده است و سهم استان از کل کشور در سفر کامیون طی مدت یاد شده نیز ۷.۱ درصد بود.

بهرامی نیا گفت: سال گذشته از کل تناژ، ۱۳ میلیون و ۳۱۴ هزار تن کالای اساسی جابجا شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۵ درصدی داشت.

وی افزود: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در پایانه‌های حمل بار از جمله پایانه بندر امام خمینی اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح به صورت مستمر در طول شبانه روز در حال انجام و شاهد افزایش جابجایی کالای اساسی در این بندر هستیم.

خوزستان دارای رتبه دوم جابجایی کالا در کشور است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.