بهار اقتصادی در ایران خودرو

فاطمه علی‌اصغری

امروز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ و در آخرین روزهای سال بسیاری از صنایع ‌و گروه‌های تولیدی کشورمان جدال جدی را برای مقابله با ویروس کرونا در شرایط تحریمی آغاز کردند و موتور تولید بسیاری از کارخانه‌های مطرح جهان خاموش است.

شايد در اين شرايط چراغ توليد خاموش باشد اما چراغ تفكر و آينده نگري بايد همواره روشن باشد. شايد نماد اين اين رويكرد خبری خوشحال کننده در عرصه صنعت خودرو کشور باشد كه از كيلومتر ١٤جاده مخصوص در واپسين روزهاي سال به گوش رسيد و می‌تواند چراغ روشنی در حیطه تحقق سیاست‌های اقتصادی کشور به خصوص با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی باشد.

امروز مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ایران خودرو با حضور اعضای این مجمع در شرکت ساپکو برگزار شد و اعضای این مجمع در تصمیمی منطقی به افزایش سرمایه نزدیک به ۲هزار درصدی ایران‌خودرو رای دادند تا به اين ترتيب اميدهاي تازه ايي در آستانه بهار براي ايران خودرو در سال جديد زنده شود.

واقعيت اينجاست كه ایران خودرو این روزها با حضور مقيمي در اتاق فرماندهي، استراتژي هاي درستي را در عرصه اقتصادي، ارتباط با ديگر صنايع و در نهايت توليد تجربه مي كنند. موافقيت اعضاي مجمع با افزایش سرمایه این شرکت به خوبی گویای این مهم است که مجمع عمومی از رویکرد، تدابیر و اصلاحات مدیر فعلی از زمان حضور وي در اين شركت راضايت دارند و از این رو دست‌های مقیمی را برای تحقق بهترین اهداف خود در مجموعه بزرگی چون ایران خودرو باز گذاشتند.

مقیمی اینک و در حالی که کمتر از ٦ ماه در مسند ریاست ایران‌‌خودرو قرار دارد، به گواه اغلب كارشناسان اقتصادي كه با مديريت مالي بنگاه هاي اقتصادي-توليدي بزرگ آشنا هستند، کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشته است.اما این بدون شک اول راه است و يقينا با توجه به عملكرد ايران خودرو در سخت ترين فشارهاي تحريمي و اقتصادي در ٦ماه دوم سال ٩٨، در بهار پيش رو نيز بايد رویش تازه اي را از اين خودروساز انتظار داشت.

ایران خودرو که امروز با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تولید بسیاری از قطعات خودرو مسیری جدید را در حوزه صنعت خودرو در ایران دنبال مي كند، با به خدمت گرفتن نخبگان دانشگاهي و اهل فن در حوزه تحقيق و توسعه مي تواند گام هاي بلندي براي صنعت خودرو كشور بردارد که با افزایش سرمایه‌های مالی امكان پذير است.

استراتژي هايي كه در ٦ماه دوم سال جاري در گروه صنعتي ايران خودرو به كارگيري شد، در نهايت با افزايش سرمايه اين شركت يك مُهر تاييد دريافت مي كند و به اين ترتيب بايد گفت مديرعامل جوان اين گروه خودروسازي توانسته به اهداف كوتاه مدت خود دست پيدا كند. حالا بايد منتظر ماند و ديد مقيمي براي رسيدن به اهداف بعدي چگونه طي طريق مي كند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.