گام های اساسی دی در مسیر سودآوری

رشد چشمگیر قیمت سهام بانک دی در شرایطی که بازار سرمایه شرایط مناسبی ندارد و با ریزش شاخص مواجه بوده بیانگر نزدیک شدن قیمت سهام بانک به قیمت واقعی است و بی شک چشم انداز روشنی پیش روی این بانک و سهامدارانش قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک دی علیرغم اینکه مدت زمان کوتاهی است که هیئت مدیره جدید سکان هدایت بانک را در دست گرفته اند اما با اقدامات ارزشمندی همچون توسعه سبد محصولات، کاهش معوقات، افزایش میزان سپرده‌های جاری، افزایش منابع ارزان قیمت، کاهش بهای تمام شده پول و هزینه های عملیاتی و حرکت به سوی دستیابی به سود عملیاتی، تغییرات محسوسی در بانک به چشم می خورد و می توان به خیزشی بزرگ در راستای بهبود شرایط این بانک و حرکت به سوی دستیابی به سود با کیفیت و پایدار امیدوار بود.
تحولات چشمگیر بانک دی طی دو ماه گذشته گویای تعاملات مناسب مدیر عامل این بانک با مدیران ارشد بانک مرکزی است که یکی از شواهد آن اخذ مجوز 11 شعبه بانک در کوتاه ترین زمان ممکن است. اعضاء هیئت مدیره بانک دی برنامه هایی همچون ایجاد شفافیت در صورت های مالی، وصول مطالبات غیر جاری، فروش املاک تملیکی، افزایش سهم بازار و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال با هدف دستیابی به سودهای کارمزدی را در دستور کار خود قرار داده که با تحقق آن، بانک دی به اصلاح ساختار مالی و بهبود وضعیت کفایت سرمایه که الزام بانک مرکزی است، دست خواهد یافت.

بانک دی سرمایه های ارزشمندی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به نیروگاه دماوند، بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه اشاره کرد که درآمد حاصل از فروش آن با توجه به چندین برابر شدن ارزش نیروگاه نسبت به زمان خرید نه تنها سود قابل توجهی را برای بانک به ارمغان می آورد و مشکلات صورت های مالی از جمله زیان انباشته را بر طرف می کند بلکه زمینه ارائه تسهیلات و خدمات مطلوب تری به مشتریان و سهامداران را فراهم خواهد آورد.

این سودآوری چشمگیر ناشی از افزایش قیمت در خصوص سایر دارایی های ارزشمند بانک دی نیز صدق میکند و بر همین اساس یکی از اهداف و ماموریت های جدی هیئت مدیره بانک دی که باید در مدت زمان کوتاهی محقق شود فروش اموال و دارایی های مازاد و غیر مولد و حرکت به سوی بانکداری حرفه ای است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.