تردد تجاری و مسافری به افغانستان و ترکمنستان متوقف شد

براساس نامه‌نگاری‌های رسمی دو کشور افغانستان و ترکمنستان با طرف ایرانی، تردد مسافری و تجاری متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛کنسولگری افغانستان در زاهدان نامه‌ای به وزارت امور خارجه مقیم استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در اثر شروع ویروس مسری کرونا در جمهوری اسلامی ایران و تایید وزارت محترم بهداشت دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس مذکور تصمیم اتخاذ نموده است تا در حدود دوهفته عبور و مرور از طریق پل ابریشم مرز زمینی میلک به طور موقت متوقف گردد.

این نامه مورخ 5 اسفند ماه 98 صادر شده است. مرز میلک در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته که بیشتر مواد سوختی به افغانستان صادر می شود.

همچنین در نامه دیگری از سوی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی که مورخ 7 اسفند ماه صادر شده به استاندار خراسان شمالی اعلام شده است: بر اساس نامه مورخ ۷ اسفند ۹۸ واصله از سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد کشور ترکمنستان محدودیت تردد اتباع و وسایل نقلیه بین ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران به جز در موارد بشردوستانه اورژانسی به علت شروع ویروس کرونا ایجاد نموده است لذا موضوع لطفاً موضوع به مراکز و ادارات ذیربط استان جهت اطلاع رسانی به مسافرین و رانندگان ایرانی سازمان کشور منعکس شود.

حمید حسینی سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی در رسانه ها اعلام کرده صادرات سوخت مایع به ترکیه، افغانستان، ترکمنستان و عراق متوقف شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.