خبر خوش برای استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد: سد اکباتان دومین سد استان همدان در آستانه سرریز قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛رضا اخلاص مند با بیان اینکه سد اکباتان استان همدان در آستانه سرریز است، گفت: در حال حاضر سد اکباتان با حجم ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب ذخیره به زودی سرریز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سد اکباتان به عنوان یک ذخیره استراتژیک تأمین آب شرب برای شهر همدان می‌باشد گفت: اگر همچون گذشته از منبع ذخیره سد اکباتان جهت مصارف شرب شهر در فصول غیر زراعی که رودخانه‌های عباس آباد، دره مرادبیگ و خاکو آب کافی برای طرح اختلاط آب دارند، استفاده می‌شد قطعاً امروز حتی نیمی از سد پر نشده بود.

اخلاص مند تاکید کرد: بارندگی‌های خوب سال جاری، مدیریت منابع و مصارف و کنترل در رودخانه‌های بالا دست سد اکباتان علت اصلی ذخیره خوب در سد اکباتان است.

وی از تأمین بخشی از آب شرب شهر همدان و حق آبه کشاورزی پایین دست سد گفت و افزود: با توجه به شروع فصل زراعی و آبیاری باغات، از هفته گذشته بخشی از آب شرب شهر همدان از سد اکباتان در حال تأمین شدن است.

رضا اخلاص مند افزود: سد اکباتان در ۵ کیلومتری جنوب شهر همدان احداث شد و با حجم مخزن ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از مردم شریف استان همدان درخواست دارم همچون گذشته مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و ما را در موضوع تأمین آب در تمام بخش‌ها کشاورزی، شرب و صنعت یاری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.