قیمت واقعی سکه چقدر است؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه نیز حدود ١۵٠ هزار تومان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است. در آخرین معاملات سکه در بازارهای داخلی، هفت میلیون و ٨۵٠ هزار تومان از بهای هر قطعه سکه، حباب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، نوسانات کاهشی و افزایشی بسیاری را در بازارهای جهانی شاهد بودیم؛ هرچند که اوایل هفته بیشتر افزایشی بود اما در روزهای پایانی هفته در مجموع کاهش پیدا کرد و نهایتاً با نوسانات افزایشی و کاهشی، ٧٧ دلار کاهش اونس جهانی طلا طی یک هفته اخیر اتفاق افتاد. در حال حاضر هر اونس جهانی طلا ٢٣٣٨ دلار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازارهای داخلی نیز نوسان قیمت در طول هفته وجود داشت اما در مجموع همچون بازارهای جهانی، کاهشی به پایان رسید.

وی در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار (طی معاملات پایانی هفته در روز پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: در مجموع یک هفته اخیر هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ١۵٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته، ۴٠ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان قیمت داشت. سکه تمام طرح قدیم اما کاهش قیمت قابل توجهی را در این هفته داشته و به ٣۶ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسیده است که نسبت به ابتدای هفته، ٩٠٠ هزار تومان کاهش را تجربه کرد. نیم سکه‌ تقریباً ٨٠٠ هزار تومان کاهش داشته و در آخرین معاملات پایانی هفته به ٢٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان رسیده است. ربع سکه‌ در پایان هفته ١۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان در آخرین معاملات روز پنجشنبه معامله شد که به ترتیب ربع سکه ١٠٠ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ٢٠٠ هزار تومان ارزان‌تر نسبت به ابتدای هفته بوده است.

بذرافشان خاطر نشان کرد: هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ٢٢ هزار تومان کاهش بها، نسبت به ابتدای هفته سه میلیون و ٣٢٢ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز حدود ١۵٠ هزار تومان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است. در آخرین معاملات سکه در بازارهای داخلی، هفت میلیون و ٨۵٠ هزار تومان از بهای هر قطعه سکه، حباب بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.