اعلام آخرین وضعیت در مرز مهران

کامیون‌های خروجی از مرزمدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی آخرین وضعیت تردد ناوگان بین‌المللی از مرزهای زمینی با کشورهای عراق،‌ ترکیه،‌ ترکمنستان،‌ افغانستان و پاکستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ منوچهر سلمان زاده با اشاره به وضعیت تردد از مرزهای زمینی ایران و کشورهای همسایه گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل بین المللی کالا، مشکلات و موانع بین مرزهای هفتگانه ایران و عراق برطرف شده است و فقط تردد از مرز مهران به دلیل کمبود نیروی انسانی از طرف عراق انجام نمی‌شود که طبق گفته طرف عراقی به محض تامین نیروی انسانی تردد برقرار می‌شود.

وی افزود: فعالیت حمل‌ونقل بین‌المللی در مرزهای ایران و ترکیه در حالت نیمه تعطیل است. یعنی تردد‌ها به طور کامل قطع نشده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: کشور ترکمنستان نیز مرزهای کشور خود بر روی ناوگان بین‌المللی ایران بسته و توضیحی در این‌باره نیز ارائه نکرده است.

سلمان زاده با بیان اینکه پاکستان علت بستن موقت مرزهای خود را استقرار قرنطینه عنوان کرده است، افزود: افغانستان امروز مرز میلک و ماهیرود را بر روی ناوگان حمل‌ونقل مسافری بسته است اما تردد ناوگان حمل کالا همچنان برقرار است.

مرز مهران

وی خطاب به شرکت ها و انجمن‌ها خواستار اطلاع از وضعیت مرزها پیش از اعزام کامیون به کشورهای همسایه شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بیان داشت: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق مرزهای جاده‌ای ، همکاری و هماهنگی لازم با پایگاه های بهداشت قرنطینه در مرز ها از سوی مدیران پایانه‌های مرزی کشور انجام شده است.

وی افزود: جلسات کمیته هماهنگی در پایانه‌های مرزی با حضور نمایندگان مرکز پیشگیری از بیماری‌ها برگزار شده و گردش کار و نحوه کمک و هماهنگی سایر دستگاه‌ها برای کنترل و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مشخص شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغیه و دستورات لازم به شرکت‌های خدماتی در مرزها برای افزایش دوره نظافت در سالن ها و دیگر ابنیه موجود در مرز برای جلوگیری از هرگونه آلودگی انجام شده است، افزود : جمع آوری و انتقال زباله‌های موجود در روز در چند مرحله، ضدعفونی کردن غرفه مربوط به نصب بنرهای آموزشی در مناسب ترین نقاط سالن و محوطه برای اطلاع مسافران، نصب تابلوهای هشدار دهنده برای عموم مسافران، از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در مرز ها است.

سلمان زاده خاطر نشان کرد: برای استقرار نیروهای کمکی و بازرسین اعزامی از مراکز استان به پایانه مرزی برای حضور در نقطه صفر مرزی و محل‌های تردد رانندگان خارجی ،همکاری لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: سایت خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.