بهترین گمرک برای ترخیص کالا کدام است؟

تا به حال شنیده اید که محموله های یک نفر در گمرک مانده و ترخیص نشده است؟ فرایند ترخیص کالا چیست؟ به چه شکل انجام می‌شود؟ بهترین گمرک برای ترخیص کالا کدام است؟

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در سراسر کشور گمرکات بسیاری وجود دارد که هرکدام طبق وظایفی دارند مشغول به فعالیت هستند و از سه راه دریایی، زمینی و هوایی پیروی می‌کنند. هر کدام از این گمرکات دارای مزایای خاص خود هستند که تاجران می‌توانند به نسبت نیاز خود، گمرک مورد نظر را انتخاب کنند. اما برای این که کالاهای شما در گمرک متوقف نشود و به سرعت ترخیص شود باید به مراکز معتبری مراجعه کنید تا با آگاهی کامل توسط شخص ترخیص کار این مراحل به پایان برسد. در ادامه به معرفی بهترین گمرک می‌پردازیم.

ترخیص انواع کالا از گمرکات کشور

ترخیص کالاها زمانی انجام می‌شود که کالا از کشورهای دیگر وارد کشور مقصد شده است و درون انبار نگهداری شده تا به مرحله نهایی برسد. ترخیص کالا جز مراحل پایانی کالاها و گمرک است که طبق قوانین باید هر مرحله طی شود تا کالا به دست صاحب خود برسد.

قبض انبار در روند ترخیص کالا

زمانی که کالاها در مسیر ترخیص قرار می‌گیرند و قرار است به صاحب خود تحویل داده شوند قبض انبار صادر می‌گردد. این قبض از طرف شخص گیرنده به انباردار داده می‌شود تا بتواند کالاهای خود را خارج کند. این برگه بسیار مهم است و جز مهم ترین برگه های گمرکی به حساب می‌آید مشخصاتی که درون آن درج شده به شرح ذیل است:

مشخصات صاحب کالا، نام شرکت حمل، نوع کالا، وزن کالا، نوع بسته بندی، تاریخ ورود به مرز، تاریخ تخلیه در انبار، تعداد بسته ها، مشخصات کانتین، توضیحاتی همچون انبار نگهداری، شرایط تخلیه، محل نگهداری کالا در انبار گمرک، مدت زمان نگهداری کالا.

 

گمرک

چگونه قبض الکترونیکی دریافت کنم؟

اگر می‌خواهید قبض الکترونیکی دریافت کنید باید در ابتدا وارد سایت موردنظر شوید و سپس یک حساب کاربردی برای خود بسازید و سپس برای قبض درخواست دهید و در ادامه روی گزینه پرینت کلیک کنید. در این قسمت شماره بارنامه و شناسه حمل و نقل را وارد کنید و در اخر پرینت بگیرید. برای مثال برای ترخیص pvc باید در وهله اول کالای خود را ثبت کنید و سپس با دریافت قبض برای ترخیص آن اقدام کنید.

7 مورد مهم در تشخیص بهترین گمرک

ثبت اسناد واردات و صادرات
آماده سازی مدارک
محاسبه وجه های گمرکی
حقوق گمرکی
ماخذ تعرفه گمرکی
مالیات
تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادرکنندگان

مراحل ترخیص کالا که باید بدانید!

1. ورود اطلاعات در پنجره واحد تجارت فرامرزی(EPL)
2. بررسی اسناد توسط کارشناس
3. ارزیابی
4. دریافت شماره کوتاژ
5. واحد صندوق
6. صدور پروانه
7. درب خروج

بدون این مدارک وارد گمرک نشوید!

قبض انبار
ترخیصیه
رسید ثبت ترخیص الکترونیک
بارنامه
فاکتور
پکینگ لیست
گواهی مبداء
ثبت سفارش
پروفورما
بیمه نامه معتبر
گواهی بازرسی
نامه خروج کانتین و شناسنامه کانتین
نامه کرایه حمل
وکالت های مرتبط و ثبت سیستمی شده
شناسه انبار
پروانه بهره برداری
کاتالوگ بروشور
پروانه صادراتی

بهترین گمرک برای ترخیص کالا

گمرکی می‌توان بهترین باشد که به تمام سوالات مشتریان به طور دقیق پاسخ دهد و از طرفی دیگر دارای هزینه های به صرفه ای باشد اگر چه تمامی گمرکات دارای قوانین یکسان و هزینه های مشابهی هستند و تنها در نوع کالا هزینه های متفات می‌شود اما ایمنی کالا و نگهداری از آن ها تا زمان ترخیص به عهده گمرک است. پس از این موارد مهم غافل نشوید. با آربی می‌توانید بهترین گمرک را شناسایی کرده و برای آن اقدام کنید. از ویژگی های مهمی که یک گمرک می‌تواند داشته باشد

1. مدیریت
2. ساختار سازمانی یکپارچه
3. آموزش نیروی متخصص

است. که این سه مورد باعث می‌شود بهترین ها شناخته شوند و در رده بالاتری قرار گیرند. سازمانی همیشه موفق و بهتر است که تمامی اعضا در راستای یک مسیر برای یک هدف مشترک تلاش کنند.

 انواع گمرک برای ترخیص کالا

1. گمرک بندرعباس (بندر شهید رجایی – بندر باهنر): از ویژگی های مهمی که دارد هزینه پایین و نزدیک بودن آن به مکان های اصلی است. ترخیص کار گمرک بندرعباس می‌تواند هزینه های شما را به حداقل نیز برساند.

2. گمرکات تهران (گمرک غرب – گمرک شهریار): گمرک تهران از سه بخش غرب، جنوب و نمایشگاه تهران است که دارای فضای بسیار بزرگی می‌باشد و از ویژگی های آن راحتی تخلیه بارها و روند کار آسان آن است.

3. گمرک بازرگان (منطقه آزاد ماکو): مزایای این گمرک وجود موقعیت عالی آن در آذربایجان غربی است که فضای بزرگی نیز دارد و فعالیت هایی مانند ترخیص کالا از گمرک بازرگان ، زمینه صادرات و واردات را فراهم می‌سازد.

4. گمرک فرودگاه امام  و فرودگاه پیام: این گمرک به صورت هوایی فعالیت می‌کند؛ اگرچه گمرکات هوایی دارای هزینه بیشتری نسبت به سایر هستند ولی از سرعت عمل بالایی برخوردارند. به طور کلی برای ترخیص کالا بهتر است از ترخیص کار ماهر کمک بگیرید. با استخدام ترخیص کار گمرک تهران دیگر نگران کالاهای خود نباشید.

5. گمرک بندر خرمشهر و بندر بوشهر: بندر بوشهر همانطور که می‌دانید دارای مساحت بسیار زیادی است و جز مهم ترین بنادر خلیج فارس شمرده می‌شود، وجود اسکله های زیاد در این منطقه فعالیت را برای آن آسان تر می‌کند.

6. گمرک بندر چابهار: این گمرک نیز مانند گمرک بندرعباس است که دارای موقعیت جغرافیایی عالی می‌باشد و در آب های بین المللی به سر می‌برد.

 هزینه های ترخیص کالا در گمرکات سراسر کشور

هزینه های ترخیص کالا در هر گمرکی متفاوت است و طبق قوانین تعیین شده سالیانه ممکن است تغییر کند. هزینه هایی مانند کارمزد، تخلیه و بارگیری، سفارشات و نگهداری کالاها و انبارداری وجود دارد که باید برای آگاهی از آن ها به گمرک مراجعه کرده و پس از اطلاع اقدام به واردات یا ترخیص کالا کرد.

گمرک

همواره کالاهای زیادی هستند که کشورها به آن نیاز دارند و به جای تولید آن ها که هزینه های هنگفتی دارد واردات و صادرات انجام می‌دهند. ترخیص کالا دارای مسیرهای مختلفی است که به نسبت قوانین و نوع کالا متغیر می‌شود. برای این که بتوانید کالای خود را به سرعت ترخیص کنید حتما به یک شرکت تجاری معتبر مراجعه کنید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.