مشارکت سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش جهانی اقلیم زمین:

وظیفه: رکورد تمام شاخص های آب و هوایی جهان در ۲۰۲۳ شکسته است

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا گفت: گزارش های بین المللی نشان می دهد که تمام شاخصهای آب و هوایی زمین در سال 2023 شکسته است و رکوردهای جدید اقلیمی زیادی در زمین به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه با بیان مطلب بالا اظهار داشت: دگرگونی های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوسها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است.

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتشسوزی جنگل ها و طوفانهای حاره ای ویرانی های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانهای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا اضافه کرد: سازمانهای هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری های خود با جامعه بین المللی را افزایش داده اند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.