رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور:

حمل و نقل دانش بنیان با ایجاد سامانه‌های هوشمند ترافیکی در حال توسعه است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال توسعه همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای حمل و نقل دانش بنیان با ایجاد سامانه‌های هوشمند ترافیکی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در حاشیه پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم در توسعه کشور بحث حمل‌ونقل است.

وی ادامه داد: حمل و نقل و اقتصاد جایگاه مهمی در کشور دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست و در این حوزه باید به استانداری جهانی دست یابیم و با حمل و نقل آسان، ایمن و اقتصادی می‌توانیم به مردم خدماتی مفید را ارائه کنیم.

نشست مشترک با ۲۰ کلان‌شهر کشور

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای باتوجه به وظایفی که دارد متولی بحث راهداری حمل و نقل برون شهری است، تصریح کرد: تمام راه‌های خارج از شهر، حمل‌ونقل، مسافر، ترانزیت کالا بر عهده سازمان راهداری است.

وی ادامه داد: معاونان حوزه حمل و نقل ۲۰ کلانشهر در این نمایشگاه و در نشست مشترکی که برگزار شد حضور داشتند و تلاش کردیم انتقال تجارب و دانش در حوزه شهری و سازمان راهداری در حوزه مرکز مدیریت راه‌آهن را تبادل و بتوانیم در این زمینه از تجارت شهرداری و سازمان راهداری استفاده بهینه داشته باشیم.

انتقال تجارب مشترک سازمان راهداری و شهرداری‌ها

فخاران خاطرنشان کرد: در این نشست سعی داشتیم تا دانش در حوزه حمل‌ونقل را به شهرداری‌ها منتقل و از تجاربی که شهرداری در این زمینه داشت استفاده کنیم که خوشبختانه نقاط مشترک با شهرداری در خصوص حمل‌ونقل بسیار است که در نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از ارکان این نشست بحث و تبادل نظر در خصوص هدایت ترافیکی برای هم‌وطنان در مبادی ورودی و خروجی شهرها، پایانه مسافربری درون شهری و حمل‌ونقل ناوگان مسافربری جاده‌ای است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در این خصوص تاکید کرد: در تلاش هستیم رصد ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا را که پایانه شهری است، انجام شود و در همین راستا تبادل تفاهم نامه در این زمینه منعقد و همکاری خواهیم داشت.

همکاری متقابل با پلیس راهور

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به همکاری با پلیس راهور گفت: در خصوص همکاری با پلیس راهور نیز می‌توان یادآور شد که گلوگاه ترافیکی که در سازمان راهداری در راه‌های کشور به صورت خط آنلاین رصد می‌شود در اختیار پلیس راهور برای هدایت ترافیکی و اعمال قانون قرار گرفته است.

فخاران همچنین تصریح کرد: با ۲۰ کلانشهر تبادل اطلاعات و شناسایی بر خط انجام و در نقاط برون شهری هدایت ترافیکی با اطلاعاتی که در اختیار دارند، اتفاق می‌افتد.

وی عقد قرارداد با شهرداری اصفهان را نقطه عطف این همکاری‌ها دانست و گفت: برای آغاز کار و تعامل هرچه بهتر با ۲۰ کلان شهر که در این جلسه حضور دارند، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان و شهرداری اصفهان تفاهم نامه ای منعقد کردند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: همچنین ۱۹ کلان‌شهر دیگر نیز می‌توانند از این تفاهم‌نامه بهره‌مند شوند و میان اداره‌های راهداری و شهرداری‌ها تفاهم نامه را مبادله کنند.

توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل

وی در رابطه با توسعه سامانه‌های برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: توسعه سامانه‌های هوشمند و بر خط حمل و نقل تنها بخشی از فعالیت این سازمان است که می‌توان با اطلاعاتی که از سامانه‌ها احصا می‌شود به توسعه کمی و کیفی حمل و نقل هوشمند و در قالب طرح‌های دانش بنیان کمک بسزایی کرد.

فخاران تاکید کرد: از این سامانه‌ها فعلاً برای مدیریت مباحث ترافیکی، شرایط جوی خاص، موقعیت راه‌ها در فصول مختلف سال استفاده می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: اختصاص سوخت به ناوگان حمل و نقل مسافر و بار و همچنین رصد پیمایش ناوگان مسافری و کالا در طول مسیر از جمله فعالیت‌های دیگر در توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل سازمان راهداری است که در حال طراحی و یا اجرا است.

گفتنی است دومین رویداد ملی حمل و نقل دانش بنیان از ۱۱ لغایت ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل برگزار شد، که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز با ارائه دستاوردهای نوین خود در این رویداد مشارکت داشت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.