مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد؛

آرش اشتری اختلاسگر بندر امام/ از طریق مراجع ذی صلاح پیگیر بازگشت بیت المال هستیم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تلاش دستگاه‌ های نظارتی و قضایی برای دستگیری و بازگشت اختلاسگر بندر امام به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه  به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در سفرهای دریایی نوروز پرداخت و اظهار کرد: آمار کل ترددهای سفر- نفر در حوزه دریایی طی ایام نوروز به ۶ میلیون‌ و ‌۵۰۰ هزار نفر رسید که تقریبا تفاوتی نسبت به سال گذشته ندارد.

وی افزود: در حوزه مسافری دریایی ۳.۸ میلیون نفر- سفر به ثبت رسید که نشان از رشد ۶ درصدی دارد و  در حوزه گردشگری دریایی نیز ۲.۷ میلیون نفر- سفر داشتیم که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش را تجربه کرد.

وی با اشاره به انجام سفرهای دریایی از بنادر استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان، بوشهر و خوزستان و گردشگری دریایی در جزایر خارک، قشم، کیش، هرمز، هنگام، بوموسی و …  تصریح کرد: در شمال کشور نیز بنادر استان گیلان، مازندران و گلستان به ویژه بندر جدید ترکمن که بعد از ۸ سال لایروبی و احیا شد مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز  ۳۴ پیام سانحه دریایی داشتیم که با تلاش همکاران نجات یافتند و سفرها هیچ گونه فوتی نداشت خاطرنشان کرد: ضمن عذرخواهی از مردم بابت اختلاس انجام شده در مجتمع بندری امام باید بگویم ردیابی این متهم در دستور کار قرار گرفته و قطعاً این مبلغ خارج شده از کشور به بیت‌المال مجدد واریز می‌شود.

صفایی تاکید کرد: اختلاس‌گر با اسم «آرش اشتری» که سمت کارشناس مسؤول مالی یکی از ادارات مالی بنادر تابع را برعهده داشت که گستاخانه ۱۰۸ میلیارد تومان را از کشور خارج کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چند روز بعد از وقوع این موضوع این اختلاس توسط مسؤولان حراست کشف و هم‌اکنون وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و دادستانی در حال ردیابی فرد مذکور هستند و برخورد قاطع با متخلف انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.