در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۲مطرح شد؛

تردد ۵۳۰ میلیون مسافر جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۳/ فوت ۸۲۸ هموطن در ایام تعطیلات

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در ایام نوروز ۵۳۰ میلیون تردد جاده‌ای ثبت شده که ۶۶۸ تصادف جاده‌ای منجر به فوت ۸۲۸ هموطن در این بازه زمانی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ سردار کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اشاره بر اینکه ایمنی مسافرین در سفرهای عید نوروز اولویت بود اظهار کرد: بحث طرح نوروزی یک عملیات بزرگی است که این ایام بیشترین میزان تعطیلی را دارد. هرچه بیشتر می‌گذرد میزان سفرهای نوروزی رشد دارد و امسال با بیش‌از ۲۱۰ هزار نفر از همکاران مربوط به بخش حمل و نقل پای کار بودند.

وی با بیان اینکه ستاد سفرهای نوروزی در وزارت راه از دی‌ ماه سال گذشته آغاز شد افزود: شرایط ناپایدار جوی جز چالش سفرهای نوروزی محسوب می‌شود اما در در سفرهای نوروزی امسال حادثه جدی رخ نداد اما تصادفات جاده‌ای همواره در کشور وجود داشته است.

هادیانفر تصریح کرد: توزیع عادلانه بلیت و فروش بلیت با نرخ مصوب جز مباحث جدی در سفرهای نوروزی بود و طبق نظر سنجی صورت گرفته سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های گذشته مطلوب بود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سفرهای نوروزی امسال نسبت به مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱ درصدی سفرها بودیم و سفرهای جاده‌ای بیشترین میزان تردد را داشته خاطرنشان کرد:سفرهای دریایی با تردد ۶ میلیون مسافر دومین ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای نوروزی بود.

نشست وزارت راه

هادیان‌فر تاکید کرد: در ایام سفرهای نوروزی ۵۳۰ میلیون تردد در جاده‌های ثبت شد که روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شد و بیشترین سفرهای جاده‌ای به شمال کشور، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و مشهد بود؛ بیشترین میزان سفر با راه‌آهن به استان مشهد مقدس و همچنین ترکیه، نجف و دبی بیشترین تقاضا در سفرهای هوایی خارجی را ثبت کرد.

وی با بیان اینکه آنچه که همواره در ایام تعطیلات نوروز نگران کننده است بحث تصادفات است گفت: میزان تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما این موضوع باید در سال‌های آینده به حداقل برسد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: متأسفانه ۶۶۸ فقره تصادف در ایام نوروز رخ داد و متاسفانه ۸۲۸ هموطن در این تصادفات جان خود را از دست دادند که البته آمار نهایی میزان فوتی‌ها در یک ماه آینده مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی:جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر در ایام نوروز

در ادامه این نشست محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه عملیات هوایی نوروزی ۱۴۰۳ با جابه‌جایی با ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر به پایان رسید، گفت: از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی (۲۴ اسفند) تا پایان (روز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳) در مجموع سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر با ۲۷ هزار و ۴۶۸ پرواز جابه‌جا شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: از این تعداد دو میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۶۲ مسافر داخلی با ۲۱ هزار و ۶۷۸ پرواز و ۸۳۷ هزار و ۹ مسافر بین المللی با ۵ هزار و ۷۹۰ پرواز جابه‌جا شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد ۷ درصدی پروازها را شاهد بودیم.

محمدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نحوه قیمت‌گذاری بازار بلیت هواپیما چه زمانی به سامان می‌رسد، گفت: بررسی قیمت بلیت هواپیما با حضور مسؤولان در شورای عالی هواپیمایی و دیوان عدالت اداری برگزار و بررسی شد و پس‌از تصویب و سیر مراحل قیمت تعیین شده اعلام خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: تا پیش‌از مشخص شدن قیمت مصوب بلیت هواپیما، شرکت‌های هوایی براساس ماده ۶ قانون شورای عالی هواپیمای کشوری اگر ایرلاینی دچار تخلف شود، قطعاً تنبیه خواهد شد.

میانگین ۱۲ دقیقه‌ای تاخیر پروازهای ایران‌ایر در ایام نوروز

گفتنی است در ادامه این نشست خبری شمس‌الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره بر کاهش ۵۷ درصدی تأخیر پروازهای نوروزی گفت:: میانگین تأخیر پروازها از (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا (۱۷ فروردین) ۱۲ دقیقه بود که نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: ۱۴۵ هزار و ۱۵۲ صندلی در مسیرهای داخلی و بین‌الملی عرضه و ۹۵۶ پرواز برنامه‌ای رفت و برگشت و ۱۴۵ پرواز فوق العاده در ایام نوروز ۱۴۰۳ انجام شد.

فرزادی پور خاطرنشان کرد: ایران‌ایر در سفرهای نوروزی ۷۳۰ پرواز برنامه‌ای و ۶۸ پرواز فوق العاده داخلی انجام داد که در این بازه زمانی ۷۴ هزار و ۷۴۰ صندلی عرضه شد و به دلیل تداخل نوروز با ماه مبارک رمضان، مسیر تهران – مشهد (بالعکس) بیشترین میزان تقاضا را داشت.

مدیرعامل ایران‌ایر در پایان تصریح کرد: همچنین ۳۰۳ پرواز برنامه‌ای و فوق العاده در مسیرهای بین‌المللی انجام شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.