تردد بیش از یک میلیون و 473 هزار گردشگر در جزیره جهانی قشم

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از ابتدای تعطیلات پایان سال (25 اسفند 1402 تا پایان سیزدهمین روز فروردین امسال) افزون بر یک میلیون و 473 هزار گردشگر در جزیره جهانی قشم تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ادریس راموز با بیان این مطلب، اظهار داشت: در بازه زمانی یاد شده یک میلیون و 473 هزار و 439 تردد در سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی جزیره جهانی قشم به ثبت رسیده است.

وی با اعلام اینکه 750 هزار و 193 گردشگر از مسیرهای زمینی (پل به لافت)، دریایی (بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری) و هوایی (فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد قشم) وارد این جزیره در جنوب کشور شدند، افزود: 723 هزار و 246 گردشگر هم پس از بازدید از ظرفیت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر این جزیره، قشم را از سه مسیر یاد شده به سمت دیار خود ترک کردند.

به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، بیشترین ترددها با یک میلیون و 149هزار و 878 مورد به مسیر زمینی (اسکله پل به اسکله لافت) مربوط می‌شود که گردشگران با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی توسط شناورهای حمل خودرو (لندینگ کرافت‌ها) وارد این جزیره شدند و یا قشم را به سرزمین اصلی ترک کردند.

وی یادآور شد: بنادر شهید ذاکری و شهید حقانی با 269 هزار و 268 مورد و فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد قشم هم با 54 هزار و 293 تردد در جایگاه دوم و سوم تردد گردشگران جزیره جهانی قشم جای دارند.

راموز بیان داشت: در 18 روز گذشته 142 هزار و 73 دستگاه انواع خودرو از مسیر اسکله پل وارد اسکله لافت درجزیره قشم شدند و همزمان هم 138 هزار و 700 خودرو نیز از همین مسیر خارج شدند.

جزیره جهانی قشم با داشتن ظرفیت منحصر بفرد تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه، در طول سال پذیرای انبوه گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای جهانی است که از سه مسیر دریای، هوایی و زمینی به این منطقه آزاد سفر می‌کنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.