معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

جابه جایی ۱۶ میلیون مسافردر سال جاری توسط ناوگان دریایی کشور/ ظرفیت بندری سازی به ۲۵۰ میلیون تن رسیده است

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۶ میلیون مسافر (نفر سفر) در سال جاری توسط ناوگان دریایی جابجا شدند. همچنین 130 هزار نفر ملوان و پرسنل دریایی در ناوگان دریایی فعال داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور بعد از ظهر امروز با شعار توسعه متوازن صنعت دریایی ضامن توسعه پایدار آغاز به کار کرد.

در ابتدای این همایش معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: همه فعالیت‌های دریایی در قالب قانون بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی متمرکز است و ایران موفق شده است به عنوان کشوری دریایی به وظایف بین‌المللی و منطقه‌ای خود عمل کند.

جلیل اسلامی ادامه داد: امسال سال توسعه متوازن  صنعت دریایی ضامن توسعه پایدار نامگذاری شد و توسعه متوازن در همه شقوق حمل و نقل مورد توجه فعالان حوزه است.

وی اظهار داشت: ایران با ظرفیت بزرگ دریایی کشوری دریایی تلقی می‌شود. درست است که با توسعه دریایی فاصله داریم اما در سال‌های اخیر در حوزه بندر سازی ظرفیت توسعه ما به 250 میلیون تن رسیده است که پاسخگوی ظرفیت‌های تجاری کشور است و در ایام پیک ورود کالا در هر بندر رکودی در عملیات دریایی و بندری نداریم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌در حوزه سکوسازی توسعه، شیلات، زیرساخت و توسعه ناوگان سازمان‌های متولی دریانوردی رشد مناسبی داشتند.

اسلامی افزود: امروز ظرفیت ناوگان دریایی ما به 12.5 میلیون تن رسیده است.

وی گفت: امسال 14 میلیون متر مکعب لایروبی در بنادر، کانال‌ها و راه‌های دسترسی بنادر ایجاد شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: 20 هزار عملیات یدک کشی و پهلودهی و جداسازی توسط ناوگان بخش خصوصی امسال در کشور انجام شد.

اسلامی بیان کرد: ۱۶میلیون مسافر (نفر سفر) در سال جاری توسط ناوگان دریایی جابجا شدند. همچنین 130 هزار نفر ملوان و پرسنل دریایی در ناوگان دریایی فعال داریم.

وی تاکید کرد: توسعه سواحل و بنادر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برون سپاری و اطمینان از اینکه این ظرفیت توان پاسخگویی دارد، در دستور کار قرار گرفته است. همچنین استفاده از ظرفیت داخلی برای تولید شناور از سرویس و خدمات خصوصا بعد از تحریم به صورت جدی دنبال شد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌نوسازی ناوگان و کاهش سن ناوگان تجاری در حال انجام است و امیدواریم تا چند سال آینده طرحی مدون و مصوب در این باره اجرایی شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.