مدیرعامل راه آهن در جشن عبور از ۳۰ میلیون مسافر سالانه ریلی مطرح کرد:

هدفگذاری رسیدن به ۴۰ میلیون نفر مسافر برای سه سال آینده

جشن عبور از ۳۰ میلیون مسافر سالانه و شکسته شدن رکورد ۱۰۰ ساله حمل مسافر ریلی با حضور مدیرعامل راه آهن، مدیران عامل شرکت های ریلی مسافری، مدیران ستاد و مناطق راه آهن و تعدادی از لکوموتیورانان و روسای قطارهای مسافری سه شنبه ۸ اسفند در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در این مراسم گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از ابتدای امسال، به لطف خدا و تلاش های همکارانمان در راه آهن و شرکت های خصوصی روز دوشنبه ۷  اسفندماه، تعداد سالانه مسافران ریلی از مرز ۳۰ میلیون عبور کرد و امیدواریم تا پایان سال به عدد جابجایی حددد ۳۲ میلیون نفر مسافر دست پیدا کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد:  با هدفگذاری های انجام شده و در صورت تامین مالی از قبیل تهاتر نفت و تامین مالی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تلاش می کنیم تا در سه سال آینده به عدد ۴۰ میلیون مسافر سالانه برسیم.
دکتر صالحی تاکید کرد: برای اینکه به این هدف دست یابیم بایستی همگی تلاش کنیم و حدود ۵۰ هزار کارکنان بخش دولتی و خصوصی شبکه حمل و نقل ریلی کشور به صورت مستقیم در تلاش هستند تا این اتفاق ارزشمند رقم بخورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر نفر کیلومتر مسافر ریلی، حداقل ۲۰ سی سی صرفه جویی مصرف سوخت برای دولت به همراه دارد خاطرنشان کرد: تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است. در حالی که صنعت ریلی، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است.

معاون وزیر راه ایمنی بالا، سهولت سفر و قیمت پایین قطار را سه عامل تقاضای بسیار زیاد مردم برای سفر با قطار ذکر کرد.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: از منظر اقتصادی مهمترین مشکل صنعت حمل و نقل ریلی، این است که سال ها توجه چندانی به آن نشده است و این حوزه به ویژه بخش مسافری، بسیار مظلوم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه مسافری در زیان است گفت: ۱۴ سال قبل، حدود ۲ هزار واگن مسافری در شبکه ریلی وجود داشت که اکنون به کمتر از هزار دستگاه کاهش یافته است و ما شبانه روز در حال تلاش هستیم تا حوزه ناوگان را تقویت کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن بر ضرورت خدمات رسانی مطلوب به مسافران ریلی در ایام سال تاکید کرد و اظهار داشت: مسافران سفیران ما هستند و باید حداکثر تلاشمان را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مسافران انجام دهیم.

صالحی گفت: حوزه مسافری ریلی زیان ده شده و قیمت بلیت ها فاصله قابل توجهی با قیمت تمام شده دارد و معتقدیم باید مشوق های مالی لازم به حوزه مسافری ریلی از سوی دولت پرداخت گردد تا اقتصاد حمل و نقل ریلی مسافری بتواند مانا و سود‌ ده باشد. در غیر این صورت روند فرسایشی ناوگان ریلی مسافری ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.