تامین مالی سبز در ژاپن!

چندی پیش ژاپن فروش اولین دور از اوراق قرضه انتقالی اقلیم مستقل جهان را با موفقیت به پایان رساند. ژاپن جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای رهبری بازار ابزار تامین مالی نوپا را در دستور کار قرار داده است. ژاپن امیدوار است اوراق قرضه انتقالی اقلیمی سرمایه گذاران خارجی بیشتری را جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛اوراق قرضه موسوم به GX – از مخفف ژاپنی “تحول سبز” – نوعی از اوراق قرضه انتقالی هستند که با هدف هدایت پول بیشتر به فعالیت هایی که انتظار می رود به ایجاد کربن زدایی کمک می کنند و به ساخت  جوامع مقاوم در برابر آب و هوا با کاهش انتشار کربن در دراز مدت کمک می کنند. 

ژاپن اولین کشوری بود که چنین اوراق قرضه ای را  منتشر کرده و قصد دارد 20 تریلیون ین (133 میلیارد دلار) از آنها را در دهه آینده بفروشد.

این کشور تاکنون 800 میلیارد ین اوراق قرضه انتقالی پنج ساله فروخت. این اوراق با بازدهی 0.339 درصد قیمت گذاری شد. این 0.015 واحد درصد کمتر از بازده اوراق قرضه عادی پنج ساله دولت ژاپن بود و بازدهی کمتر به معنای قیمت بالاتر اوراق است.

با این حال این اوراق تاکنون با استقبال زیادی از سوی سرمایه گذاران خارجی روبه رو نشده است. از طرفی دولت‌های اروپایی در بحبوحه شرایط سخت اقتصادی کلان در ابتکارات کربن‌زدایی متوقف شده‌اند، همچنین انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، به سیاست‌های سبز بایدن حمله کرده است. این موضوعات  این نگرانی را ایجاد می‌کند که اقدامات او به سرمایه‌گذاری‌های اقلیمی ضربه وارد کند.

انتهای پیام/

نویسنده: حبیب آرین

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.