رخداد اقتصادی گزارش می دهد؛

گام بزرگ کرمان موتور در عرضه خودروهای برقی/ جلیلی: استفاده از به روزترین تکنولوژی‌ها در خودروهای برقی موجود در کشور

مدیر گروه پژوه‌هش‌های فناوری و نوآوری موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی گفت: خودروهای برقی عرضه شده از سوی کرمان موتور به تمامی ابزارها و ویژگی‌های روز دنیا درحیطه برقی مجهز هستند و این روند قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ در شرایط امروز جهان و باتوجه به وجود مشکلات بسیار در حوزه زیست محیطی و به خصوص آلودگی هوا موضوع استفاده از نیروی برقی به جای سوخت های فسیلی به امری قابل اهمیت تبدیل شده روندی که باعث شده بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران نیز به سمت استفاده از خودروهای برقی گام بردارند روندی که با حضور علی آبادی در مسند وزارت صنعت با جدیت بسیاری در حال انجام است به نحوی که روز چهارشنبه مجموعه کرمان خودرو خودروی برقی خود را در معرض تست اصحاب رسانه قرار داد.

مجید جلیلی مدیر گروه پژوه‌هش‌های فناوری و نوآوری موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری رخداداقتصادی با اشاره به اینکه در خودروهای برقی همانطور که از اسمش مشخصه قرار است در قوای محرکه آن به جای سوخت فسیلی ازنیروی الکتریسه استفاده شود اظهار کرد: در خودروهای برقی به جای یک موتور احتراق داخلی یک تا چهار الکتروموتور بسته به طراحیخودرو وجود دارد.

وی افزود: عوامل متعددی درباره‌ی مزایای استفاده از خودروی برقی وجود دارد که کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، مسائل زیستمحیطی و کاهش آلودگی بدون شک از مهم‌ترین آنها محسوب می شود.

مدیر گروه پژوه‌هش‌های فناوری و نوآوری موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی با بیان اینکه در کشور ما طبق آمارهای وزارت بهداشت وسازمان محیط زیست هزینه آلودگی هوا در حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال برآورده شده و تعداد تلفات ناشی از آلودگی هوا در کلانشهرهاحدود ۲۰ هزار نفر در سال است تصریح کرد: قاعدتا ورود خودروهای برقی و کاهش آلایندگی کلان‌شهرها می تواند صرفه‌جویی بزرگیدر حوزه کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

جلیلی خاطرنشان کرد: استفاده از خودروهای برقی باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و به خصوص بنزین می‌ شود و تقریبا بااستفاده از این خودروها برای دولت یک صرفه‌جویی حدود ۵۰ میلیون دلاری در سال ایجاد خواهد شد.

جلیلی

وی درباره کیفیت و کارآیی خودروهای برقی مجموعه کرمان موتور تاکید کرد: این خودروها به تمامی ابزارها و ویژگی‌های روز دنیا درحیطه برقی مجهز هستند و این روند قابل قبول و تقدیر است.

مدیر گروه پژوه‌هش‌های فناوری و نوآوری موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی با بیان اینکه در جهان روند استفاده از خودروهای برقی بهآرامی در حال انجام است گفت: ما اگر بنای استفاده از این خودروها را داریم باید اجازه دهیم این خودروها وارد بازار شوند سپس بهتدریج زیرساخت‌های آن  را فراهم کنیم.

تست درایو KMC e-Taxi در مجموعه برج میلاد توسط اصحاب رسانه

روز چهارشنبه دوم اسفند ماه طی مراسمی به میزبانی شرکت کرمان موتور در مجموعه برج میلاد تهران، اصحاب رسانه برای نخستین بار خودروی برقی KMC e-Taxi را مورد تست و بررسی میدانی قرار دادند.

در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران شرکت و اصحاب رسانه همراه بود، تست درایو دو دستگاه خودروی جک E50A تحت عنوان KMC e-Taxi با همراهی خودروی مارشال E10X به انجام رسید.

شایان ذکر است که شرکت کرمان موتور اولین خودروساز کشور است که خودروهای برقی را برای سیستم حمل و نقل عمومی به شرکت تاکسیرانی استان تهران واگذار کرده و پیش قراول تولید خودروهای برقی برای حمل و نقل عمومی محسوب می شود. شرکت کرمان موتور از دو سال قبل فعالیت در حوزه برقی سازی خودرو را آغاز کرده است و امروز به عنوان یک شرکت پیش رو در این زمینه به حساب می آید.

خودروی برقی کرمان موتور

کی ام سی e-Taxi به یک پیشرانه تمام الکتریکی با ظرفیت باتری ۵۰.۱ کیلووات ساعت مجهز است که می تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور آنی را در اختیار خودرو قرار دهد. حداکثر پیمایش تاکسی برقی با یک بار شارژ حدود ۴۰۲ کیلومتر است و قادر است طی ۷.۶ ثانیه از سرعت صفر به مرز صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. زمان شارژ سریع یا همان شارژ سی تا هشتاد درصد این خودرو هم ۴۸ دقیقه است.

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی برای کی ام سی e-Taxi می توان به مواردی نظیر ۲ عدد ایربگ، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری و کشش‌، سیستم پایش باد تایرها، سیستم تهویه اتومات یک منطقه ای، مانیتور، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کلاستر دیجیتال و… اشاره کرد. با توجه به کاربری این خودرو به عنوان تاکسی، باید گفت در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی نیز کی ام سی e-Taxi در برابر رقبا، حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.