تصویب اساسنامه جدید و افزایش سرمایه بیمه کوثر از ۲۵۰۰ به ۳۳۵۰ میلیارد تومان

در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام بیمه کوثر که به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه برگزار گردید، سرمایه شرکت از 2500 به 3350 میلیارد تومان افزایش یافت و اساسنامه جدید نیز به تصویب رسید.

به گزارش رخداد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه کوثر؛ در مجمع فوق العاده افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه بیمه کوثر که به ریاست جناب آقای علی اصغر محرابیان رئیس هیئت مدیره شرکت برگزار گردید، با توجه به مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه شرکت از 2500 میلیارد تومان به 3350 میلیارد تومان رسیده و اساسنامه جدید شرکت نیز مصوب شد. این افزایش سرمایه 34درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها صورت می پذیرد.

دکتر آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر کیفیت سودآوری بیمه کوثر به عنوان یکی از سه شرکت برتر در صنعت بیمه را بر پایداری و تکرار پذیری آن استوار دانست و افزود: افزایش سطح توانگری مالی، اصلاح ساختار مالی، توسعه بازار، بهبود ظرفیت نگهداری ریسک، حضور موثر در کنسرسیوم‌ها و افزایش سودآوری از مزایای این افزایش سرمایه هستند.

همچنین طبق گزارش معاون برنامه ریزی بیمه کوثر تغییرات اساسنامه مطابق با نمونه ابلاغی بیمه مرکزی و دستورالعمل حاکمیت شرکت‌های بورسی بوده است.

لازم به توضیح است مجمع عمومی فوق العاده بیمه کوثر در روز 1402/11/24 و از ساعت 9 صبح با حضور 79 درصد از صاحبان سهام، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی و با امکان حضور مجازی سهامداران از طریق سه درگاه مختلف آنلاین و مراجعه به تارنمای شرکت برگزار گردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.