تکمیل کریدور دریا به دریا با افتتاح راه آهن رشت_کاسپین

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: راه آهن رشت-کاسپین در آخرین مراحل اجرایی با پیشرفت فیزیکی 95 درصد قرار دارد و به زودی آماده بهره برداری در اسفند ماه با حضور رییس جمهور می شود.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از راه آهن رشت-کاسپین از پیشرفت 95 درصدی این مسیر ریلی خبر داد و گفت:‌ این محور یکی از اولویت های اجرایی و در واقع آخرین بخش از مسیر ریلی دریا به دریای کشور است که در آخرین مراحل اجرایی قرار دارد و در اسفند ماه آماده بهره برداری است.

خادمی بهره برداری از راه آهن رشت-کاسپین را تحقق سومین وعده دولت برای افتتاح محورهای ریلی در سالجاری اعلام کرد و افزود: افتتاح راه آهن همدان-سنندج و اتصال مرکز استان کردستان به عنوان اولین مسیر، محور بستان آباد-تبریز و اتصال تبریز به شبکه ریلی از یک مسیر جدید به عنوان دومین وعده و تا پیش از پایان سال افتتاح راه آهن رشت-کاسپین و تکمیل کریدور شمال-جنوب تحقق سومین وعده دولت سیزدهم محسوب می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی بهره برداری از این محور ریلی را موجب توسعه ترانزیت و انتقال بارهای ورودی از دریای خزر و کشور روسیه به سمت بنادر جنوبی کشور دانست و تاکید کرد: این خط ریلی شرایط جدیدی در حمل و نقل ریلی کشور ایجاد می کند.

خادمی طول مسیر راه آهن رشت-کاسپین را 37 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: احداث 18 دستگاه تقاطع و پل بزرگ و 243 آبرو در این مسیر کوتاه یکی از اقدامات قابل توجه در توسعه زیرساخت های ریلی کشور است.

وی با اشاره به صعوبت عملیات اجرایی راه آهن رشت_کاسپین ادامه داد: با توجه به زمین های کشاورزی اطراف و تملک اراضی مسیر از یک سو و لجنی و آبدار بودن زمین های مسیر ساخت راه آهن از سویی دیگر این خط ریلی یکی از سخت ترین پروژه های راهسازی کشور محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای ساخت را ۲ هزار میلیارد تومان و ارزش روز آن را بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.