قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو:

صنعت خودرو سربالایی تحریم‌ها را پشت سر گذاشت

حسن وفادار، قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره شرایط تحریم‌ها گفت: امسال به دلیل تحریم‌های ظالمانه سال خاصی بود که با وجود شرایط سخت، هم موفق شدیم سطح اشتغال را حفظ کنیم و هم با کاهش افت کیفی خودروهای تولیدی روبرو نشدیم. اکنون دیگر می‌توان گفت که صنعت خودرو، دوره فشار تحریم‌ها را سپری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛  حسن وفادار، قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره شرایط تحریم‌ها گفت: امسال به دلیل تحریم‌های ظالمانه سال خاصی بود که با وجود شرایط سخت، هم موفق شدیم سطح اشتغال را حفظ کنیم و هم با کاهش افت کیفی خودروهای تولیدی روبرو نشدیم. اکنون دیگر می‌توان گفت که صنعت خودرو، دوره فشار تحریم‌ها را سپری کرده است.

 قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، در مورد شرایط کلی تولید در ایران خودرو گفت: علی‌رغم تحریم‌ها در سال 98 ما نه تنها با افت کیفی محصولات تولیدی مواجه نبودیم، بلکه پنج محصول تولیدی در ایران خودرو نیز ارتقای رده کیفی در این سال داشتند که از میان آن‌ها می‌توان به دناپلاس، پژو 207 صندوق‌دار و تمام انواع پژو پارس، سورن، پارس اتوماتیک اشاره کرد.

وفادار در مورد تحریم‌هایی که صنعت خودرو را نشانه گرفته‌اند، عنوان کرد: دوره فشاری که تحریم‌ها قرار بود، وارد کنند، سپری شده و خوشبختانه می‌توانیم بگوییم که سربالایی تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم. ما در ماه‌های سپری‌شده، تحریم را به فرصت تبدیل کردیم و این‌که می‌گویند تحریم‌ها نعمت است، واقعاً حقیقت دارد. تحریم باعث شد تا ما به افزایش داخلی‌سازی قطعات و تأمین مواد اولیه در داخل کشور بیاندیشیم و در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو درباره دستاورد خودروسازان در شرایط تحریمی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد تقویت داخلی‌سازی قطعات خودرو است. جهاد خودکفایی در صنعت خودرو با ابتکار وزیر صنعت آغاز شد. سه میز ساخت داخل در ایران خودرو، برنامه‌ریزی کرده‌اند که معادل 127 میلیون یورو از قطعات خودرو را داخلی‌سازی کنند. این حرکت که امسال آغاز شده تاکنون به داخلی‌سازی قطعات معادل 50 میلیون یورو منجر شده است که موفقیت قابل توجهی است این روند با برگزاری میزهای ساخت داخل دیگر توسعه خواهد یافت.

وفادار در پاسخ به این سوال  که ایران خودرو برای داخلی‌سازی چه میزان از قطعات خودرو، برنامه‌ریزی کرده است، گفت: هدف‌گذاری ما برای داخلی‌سازی انشاالله تمامی قطعات وارداتی است که ادامه نهضت داخلی‌سازی قطعات به قطع وابستگی کامل منجر خواهد شد.

وی در مورد رابطه بین خودروسازان و قطعه‌سازان در حال حاضر گفت: خوشبختانه رابطه بسیار خوبی بین خودروسازان و قطعه‌سازان وجود دارد. ما خودروسازان می‌دانیم که مثل لوکوموتیو هستیم و تا حرکت نکنیم، قطعه‌سازان نیز نمی‌توانند حرکتی داشته باشند. ما سعی کرده‌ایم در حوزه مالی و تکنولوژی، قطعه‌سازان را تقویت کنیم تا با تحویل قطعات با کیفیت در زمان مناسب، خودروهای باکیفیت تولیدشده و به موقع به دست مردم برسد. خودروسازان و قطعه‌سازان مثل حلقه‌های متفاوت یک زنجیر هستند و ارتباط نزدیک و تنگاتنگی در حال حاضر با هم دارند.

قائم مقام مدیرعامل در کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در مورد تداوم نهضت ساخت داخل گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته افزایش ساخت داخل تداوم خواهد یافت و اهداف این حوزه محقق خواهد شد. 291 پروژه ارتقای کیفی در ایران خودرو تعریف شده که از قطعه‌سازی تا تولید خودرو را دربر می‌گیرد. تلاش ما این است روابط خوب در زنجیره تأمین حفظ شود و معیارهای کیفی و استانداردها رعایت شود تا ما بتوانیم به خودکفایی برسیم و بنا به نیاز بازار، خودرو تولید کنیم.

انتهای پیام/

منبع: سایت مردم‌سالاری

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.