خورسندیان: پرداخت ۶۹۲ هزار میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال تسهیلات، به ۶۶ طرح استان بوشهر

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در دیدار با استاندار و مسؤلان استانی، عنوان داشت: بانک صنعت و معدن به ۶۶ طرح در این استان مجموعاً معادل ۶۹۲ هزار میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این تعداد ۲۶ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۲۳۸ هزار میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره، شهاب گرجی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات و محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک که سه شنبه بیست و ششم دیماه به استان بوشهر سفر کرده بود امروز چهارشنبه در دیدار با استاندار و مسؤلان استانی، عنوان کرد: بانک صنعت و معدن به ۶۶ طرح در این استان مجموعاً معادل ۶۹۲ هزار میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این تعداد ۲۶ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۲۳۸ هزار میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال به بهره برداری رسیده، ۱۰ طرح با تسهیلات ۴۳۶ هزار میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال در حال اجرا بوده و ۳۰ طرح نیز مبلغی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال در قالب سرمایه در گردش دریافت نموده اند که این طرح ها برای ۴۳۶۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند.

خورسندیان ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: استان بوشهر مزیت‌های نسبی مناسبی در توسعه صنایع وابسته به نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی، صنایع دریایی، مواد معدنی و همچنین ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی مواد غذایی مانند آبزیان و غیره دارد که با امکان سنجی درست می توان واحدهای صنعتی خوبی در استان ایجاد کرده و صنایع موجود را نیز توسعه داد.

مدیرعامل این بانک خاطرنشان کرد: ۲۷۵ طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ به این بانک معرفی شدند که به ۸۲ طرح از این تعداد مبلغ ۱۱ هزار میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال در قالب تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت کرده ایم و سایر طرح های یاد شده در حال بررسی و در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضیان برای پرداخت تسهیلات می باشند.
وی ادامه داد: لازم است ادارات کل صنایع استان برای تسریع و تسهیل فرآیند معرفی متقاضیان دارای اهلیت مالی و صلاحیت حرفه ای تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ عمل نمایند.

وی افزود: در استان بوشهر نیز ۸۶۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ توسط بانک صنعت و معدن به صنایع این استان اختصاص داده شده‌ و برای ۱۹ طرح مورد پیگیری در سفرهای ریاست جمهوری در این استان نیز مبلغ ۱۹ هزار میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال مصوب شده است.

در این جلسه، استاندار بوشهر نیز اعلام داشت: حمایت های بی دریغ بانک صنعت و معدن از طرح های تولیدی و صنعتی استان کم نظیر است و تعامل خوبی بین صنعتگران و کارآفرینان استان و این بانک وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک بسیار بیشتر و سازنده تر باشد.

وی افزود: در این راستا بانک ها باید از تکمیل زنجیره ارزش آبزی پروری حمایت بیشتری به عمل آورند و در زمینه تامین مالی صنایع بالا دستی و پایین دستی واحدهای تولید آهک که از مزیت های این استان است، اقدامات مؤثری داشته باشند.

محمدی زاده همچنین خواستار تمرکز حساب پتروشیمی ها که جزو صنایعی هستند که دارای گردش مالی مناسبی هستند در بانک های تخصصی به خصوص بانک صنعت و معدن شد.

گفتنی است، مدیرعامل و هیأت همراه در این سفر از شرکت خدمات بندری ایران بازدید نمودند و مدیران شرکت یادشده گزارشی از برنامه توسعه ای خود و اقدامات آتی آن ارائه دادند و دکتر خورسندیان پس از استماع این گزارش ضمن تشکر از همه مدیران و کارکنان شرکت برای آنان آرزوی موفقیت نموده و بیان داشت: اجرای طرح توسعه ای این شرکت گام بزرگی در راستای توسعه صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.