با هدف توسعه صنایع کوچک در نواحی صنعتی و حضور در بازارهای خارجی صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق تهران و شرکت شهرک‌های صنعتی تهران

با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، دو طرف بر تلاش برای رشد و توسعه صنایع کوچک و متوسط و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی بخش خصوصی و صاحبان کسب‌وکار در شهرک‌های صنعتی استان تهران تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با هدف رشد و توسعه فضای کسب‌و‌کار کشور و تسهیل امور فعالان اقتصادی و صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این تفاهم‌نامه همکاری روز یکشنبه 17 دی‌ماه با حضور رئیس، هیات رئیسه و دبیرکل اتاق تهران و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران به همراه معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به امضا رسید.

در جریان امضای این تفاهم‌نامه، آمادگی دو نهاد بخش خصوصی و دولتی برای همکاری در راستای تقویت توان بنگاه‌های کوچک و متوسط در تولید و نوآوری در محصول و خدمات و همچنین، توسعه بازارهای صادراتی بنگاه‌های این بخش، اعلام شد.

در این نشست، محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق تهران، با اشاره به ظرفیت‌های موجود این اتاق در کمک به توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی، تدوین برنامه راهبردی در دوره دهم هیات نمایندگان اتاق تهران را در این راستا عنوان کرد و یادآور شد که طی همکاری مشترک اتاق تهران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، امکان به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های فنی، نرم‎‌افزاری و سخت‌افزاری دو طرف برای بهبود شرایط کسب‌و‌کارها به ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط، فراهم خواهد شد.

سعید صادقی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، نیز در این نشست، با ارائه توضیحاتی در رابطه با تعداد نواحی و شهرک‌های صنعتی مستقر در استان تهران، به برخی خدمات این شرکت به بنگاه‌های تولیدی در این نواحی اشاره و از جمله موارد همکاری این شرکت با اتاق تهران را شناسایی و توسعه خوشه‌های صنعتی و نیز اقدامات حمایتی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا عنوان کرد.

او وظیفه این نهاد توسعه‌ای را محدود در ایجاد زیرساخت‌های لازم فعالیت اقتصادی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی، ندانست و حفظ واحدهای صنعتی را جزو اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان کرد.

همچنین، طهمورث لاهوتی اشکوری، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نیز در سخنانی توسعه فناوری بنگاه‌های مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی را از جمله رویکردهای این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و یادآور شد که ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی برای توسعه بازارهای هدف شرکت‌های تولیدی در دستورکار قرار گرفته است و در این رابطه، شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در قالب تفاهم‌نامه همکاری با اتاق تهران، در تلاش برای توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی است.

در همین رابطه، شهاب جوانمردی، عضو هیات رئیسه اتاق تهران، نیز کمک به توسعه بازارهای صادراتی و زنجیره‌های ارزش را از جمله رویکردهای اصلی برنامه راهبردی اتاق تهران طی دوره کنونی عنوان کرد و یادآور شد که طی همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، این بخش از برنامه راهبردی را می‌توان گسترش داد.

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران، نیز تصریح کرد که در قالب این تفاهم‌نامه همکاری، یکی از شهرک‌های صنعتی در استان تهران به صورت پایلوت مورد واکاوی و بررسی موانع و مشکلات موجود در تولید و کسب‌و‌کار بنگاه‌های مستقر در آن قرار گیرد و دو طرف برای حل مشکلات صنایع این بخش، همکاری کنند.

وی همچنین، همکاری برای کمک به حضور شرکت‌ها و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی در نمایشگاه‌های خارجی و معرفی محصولات آنان به بازارهای هدف را از دیگر محورهای مهم این همکاری مشترک برشمرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.