ویروس کرونا بر تجارت ایران و چین تاثیر بلند مدتی ندارد

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: شاید شیوع ویروس کرونا بر تجارت ایران و چین تاثیر گذار باشد، اما این روند موقتی و گذراست.

به گزارش پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ مجیدرضا حریری نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره تاثیر حساسیت شیوع ویروس کرونا بر روابط تجاری ایران و چین اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا می‌تواند تاثیری بر روابط تجاری ایران و این کشور داشته باشد، اما قابل این موضوع آنقدر ها هم مهم به نظر نمی رسد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: هر ساله با توجه به تعطیلات چین؛ قیمت نفت اُفت پیدا می‌کندف متاسفانه این ویروس همزمان با تعطیلات سال جدید چین شیوع پیدا کرده و مسافرت های این کشور نیز در این ایام افزایش یافته است. هر چند میزان تاثیر این ویروس را نمی توان تحلیل کرد.

به گفته تحریری؛ به نظر می‌رسد که تاثیر شیوع و ترس کشورها از انتقال ویروس کرونا به کشورشان، بر بازارها تا یک یا دو هفته دیگر مشخص شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در ادامه بیان کرد: امیدواریم که این ویروس به ایران منتقل نشود و در صورت اتفاق افتادن این موضوع؛ هر چه سریع تر درمان آن آغاز شود.

حریری در ادامه گفت: اکنون به دلیل تعطیلات چین، تقاضا برای سفر به این کشور کم شده و معمولا ایرانی‌های ساکن چین در این ایام به ایران سفر می‌کنند.

گفتنی است، مبادلات ایران با چین به شکل مشخص کالا‌های مصرفی نیست و از ایران مواد اولیه و مواد معدنی خام و پتروشیمی به این کشور صادر می‌شود و شاید در کوتاه مدت تقاضای پتروشیمی و مواد اولیه از سوی چین کم شود، اما بر روابط بلندمدت تاثیری نخواهد داشت.

دولت چین برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، رفت‌وآمد به ۱۵ شهر و روستا در دست‌کم دو استان مرکزی این کشور را تعلیق کرده است. به این ترتیب ۳۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور عملاً در «قرنطینه» قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.